QE55QN90AATXXC IPS eller VA panel?

Permalänk

QE55QN90AATXXC IPS eller VA panel?

Hej, verkar lite oklart över om den här tv modellen är IPS eller VA panel så jag bestämde mig att fråga samsung support, är det här ett rimligt svar av Samsung tycker ni? Att det är hemligt.

Chatten:
jag har tänkt att köpa QE55QN90AATXXC här i sverige men undrar vad för typ av panel det är, ips/va?
‎8:26 AM
Tack för att du väntade, vi kommer snart att hjälpa dig.
Hej! Välkommen till Samsung Support, mitt namn är Daniel. Jag läser igenom din beskrivning just nu. Tack för ditt tålamod!
Tyvärr så är det ingen information vi går ut med.
‎8:28 AM
varför inte?
‎8:28 AM
Vi har inte fått någon specifik anledning till det. Förutom att det är hemligt.
‎8:29 AM
ok.

Permalänk
Medlem

Snabb googling fick jag det till att svaret "QN91A and up are all VA in all sizes."

Visa signatur

Cpu : Amd 9800x3d, Moderkort: X870, Socket-AM5, Grafikkort: Geforce RTX 4080 super, Minne: Beast DDR5 6000MHz 64GB, Skärm: LG ultragear 38gn950, ASUS ROG Swift PG279Q 27 3 Tb Nvme M2 disk 7GB /write & read.

Permalänk

Precis, jag ser att EU versionen har ADS panel, som är en variant av IPS https://imgur.com/r2WC24X

Permalänk
Medlem

Panel varierar med storlek, tillgång på paneler och region. Att de inte har bättre uppföljning än så är väl "hemligheten" som de inte vill gå ut med.

Vill du veta vad du får så är det QN91 eller högre som ovan säger.

Permalänk
Skrivet av Ibymafayhas:

Panel varierar med storlek, tillgång på paneler och region. Att de inte har bättre uppföljning än så är väl "hemligheten" som de inte vill gå ut med.

Vill du veta vad du får så är det QN91 eller högre som ovan säger.

yes, jag väntar på och kikar på QN91 eller högre i mellandagarna. Dåligt av samsung att QN90A i USA är VA och i EU IPS.