Generösa systemkrav för Elden Ring: Nightreign

Permalänk
Melding Plague

Generösa systemkrav för Elden Ring: Nightreign

Spinoffen släpps den 30 maj.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

För vilken upplösning gäller dessa tro?

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem

Supertaggad på detta! Är en stor FromSoftware nörd så vet innan att det kommer falla mig i smaken. Dock ska det bli intressant och se om de låter oss skruva upp FPSen samt spela i ultra wide, något som Elden Ring inte fick stöd för. Om de fortsätter att undvika väl efterfrågade features kan de nog få lite förtjänat bakslag för det. Men så länge spelet är bra så kommer nog dom flesta av oss blunda för det.

Visa signatur

Asus TUF 3080 Ti | Ryzen 5600X | 16GB DDR4 | B550-i Strix | Corsair SF750 | SSUPD Meshlicious | Kraken X53

Permalänk
Skrivet av Sjoooberg:

720p

Visa signatur

Quad Q6600@ 3.2 ghz 24/7 lappad IHS --=-- Scythe Infinity --=-- Asus P5W DH Deluxe --=-- Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 3072MB CL4 --=-- ¤4870X2 @ orginal --=--corsair 750w --=--2Tb hårddisk --=-- SAMSUNG 226bw (S)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjoooberg:

Alltid 1080p

Visa signatur

ASRock X870E Nova WIFI / Ryzen 9800X3D (CO: -45 AC) / Corsair Vengance 64GB DDR5 6000MHz CL30 / Crucial T705 1TB Gen5 + 5.5TB sekundära / ASUS TUF 4080 Gaming OC / Seasonic Focus GX 850W ATX 3.1 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / FD Torrent Compact / Thermalright Phantom Spirit 120 SE / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X

Permalänk
Medlem

Första gången jag hört Rec Specs som "Generösa"

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win11Pro | R7-5800X | PA 120SE | ROG STRIX B550-F GAMING | CMN32GX4M2Z4600C18 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | HP Z27n |► Realme GT Master |

Permalänk
Medlem

Rtx 3060 ti för 1440p 60fps och rtx 4070 ti för 4k 60fps. Inget märkvärdigt här

Visa signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 5070 ti Prime OC, AMD R7 9800X3D CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65

Permalänk
Medlem

En dum fråga (för vanliga Elden Ring spelare), går det på nått sätt att få PC versionen att visa tangentbordskontroller överallt / inte vara så konsoll/controller-fokuserat? (Och tror vi det är bättre i den nya? jag vill så gärna spela Elden Ring, men fixar inte att allt ser ut som om jag spelar på en konsoll )

Permalänk
Medlem
Skrivet av DJ_Datte:

En dum fråga (för vanliga Elden Ring spelare), går det på nått sätt att få PC versionen att visa tangentbordskontroller överallt / inte vara så konsoll/controller-fokuserat? (Och tror vi det är bättre i den nya? jag vill så gärna spela Elden Ring, men fixar inte att allt ser ut som om jag spelar på en konsoll )

Spelet är verkligen så mycket mer optimerat för att spela med handkontroll än tangentbord + mus. Så om du inte verkligen MÅSTE spela med tangentbord och mus så gör du det mycket enklare för dig själv att spela med handkontroll istället.

Men för att svara på din fråga så hittade jag detta, dock inte testat själv:

1. TO change the button prompt to mouse and keyboard

2. Launch Elden Ring.

3. Go to System.

4. Go to the Sound and Display tab.

5. Set “Device for On-Screen Prompts” to “Keyboard and Mouse”

6. As soon as you do, the Keyboard button prompts will replace the controller button prompts.

MEN jag rekommenderar VERKLIGEN att du spelar med handkontroll.

Visa signatur

Asus TUF 3080 Ti | Ryzen 5600X | 16GB DDR4 | B550-i Strix | Corsair SF750 | SSUPD Meshlicious | Kraken X53

Permalänk
Medlem

Låter som att det borda gå på Steam Deck utan problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xangeon:

Supertaggad på detta! Är en stor FromSoftware nörd så vet innan att det kommer falla mig i smaken. Dock ska det bli intressant och se om de låter oss skruva upp FPSen samt spela i ultra wide, något som Elden Ring inte fick stöd för. Om de fortsätter att undvika väl efterfrågade features kan de nog få lite förtjänat bakslag för det. Men så länge spelet är bra så kommer nog dom flesta av oss blunda för det.

Det där tror jag är väldigt osannolikt. Vissa utvecklare ligger närmre pc, andra konsol i ”kultur”. Fromsoft är ”console first”.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EdvinR:

Det där tror jag är väldigt osannolikt. Vissa utvecklare ligger närmre pc, andra konsol i ”kultur”. Fromsoft är ”console first”.

Dom visade ändå i Armored Core 6 att de kan om dom vill, där skruvade dom upp till 120fps och stöd för ultrawide, vill minnas att det ej krävdes moddar för det. Men är väl säkert helt olika team och olika spelmotorer.

Visa signatur