Rocket League problem ( internet relaterat?)

Permalänk
Medlem

Rocket League problem ( internet relaterat?)

Hej har alltså haft ett problem med rocket league nu i flera år som jag aldrig lyckats komma på orsaken bakom. Oftast känns spelet inte alls smooth , bilen känns tung , känns som input lag typ , kallas heavy car bug ifall någon känner igen detta. Har testat olika datorer , skärmar , kontrollers inget som hjälper. Stundtals kan jag känna hur spelet "speedas upp" för att sedan segas ner igen. De få gångerna spelet känns smooth och responsive är sent på nätterna / tidig morgon. Så är ganska säker på att detta är internet relaterat på något sätt men är inte så kunnig inom detta område. Har telia fiber 250 / 100.

Skaffade denna router för ett tag sedan https://www.inet.se/produkt/5412177/asus-rog-rapture-gt-ac290.... Spelet kändes bra i ungefär 2 dagar efter bytet men sedan var det skit igen. Hoppas någon kunnig kan hjälpa mig för detta suger verkligen.

Tack!

Visa signatur

8700k 4,9ghz ~ 6900xt ~ 16gb ram 3200mhz ~ Corsair RM850X

Permalänk
Medlem

Nu var det ett bra tag sedan jag spelade Rocket League men jag känner igen det du beskriver. Det var dock under kortare perioder när det var strul med min uppkoppling som resulterade i en massa packet loss m.m.

Har du kört någon traceroute mot RL-servrarna för att se hur det ser ut? Kan ju vara så att du har otur med routingen. En grej om du inte redan testat vore ju att köra via VPN och se om det blir bättre, men lite omständligt om du inte redan har tillgång till det kanske.

Visa signatur

5700X3D | ASUS X470-F | 32GB RAM | RTX 5070 Ti

Permalänk
Medlem

Ska kika på detta med vpn.

Visa signatur

8700k 4,9ghz ~ 6900xt ~ 16gb ram 3200mhz ~ Corsair RM850X