Rösta fram årets datorbutik 2021

Permalänk
Melding Plague

Rösta fram årets datorbutik 2021

Nomineringsprocessen är klar och det är nu dags att gå till valurnan när SweClockers utser vem som var det gångna årets bästa datorbutik.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Webhallen.

Sättet de gav oss att få en chans att få en ny spelkonsol utav PS5 och Xbox Series X genom att boka det online och inte hämta i butik utan skickas till dig.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är hög klass på alla utvalda. Har beställt från alla 5 och tycker tyvärr att Komplett lägger sig sist i ledet.

Visa signatur

ΛVOИ 2022
AMD Ryzen 7 3700X AMD Radeon RX 6900 XT
Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI Samsung 970 EVO Plus 1TB
Cooler Master NR200P MAX Corsair Vengeance 16GB 3200Mhz

Permalänk
Medlem

Jag har fått sådan fantastisk support av Oskar på Inet att jag inte kan annat än att ge dem den största av eloger.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem

Netonnet. För att de till skillnad från många andra klarar av att ofta vara billigast Och ha bra support. Men förutom Amazon så är det ingen av de nominerade som är dåliga butiker. Har handlat från alla utom Amazon under det gångna året.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

För min egen del är en datorbutik just det i första hand, en butik som saluför datorkomponenter, mjukvara och tillbehör. En bra datorbutik har naturligtvis bra personal som brinner för dess sortiment och dess kunder som vänder sig till dom oavsett om dom finns endast på nätet eller i en eller flera fysiska butiker.

Datorbutiker som säljer allt mellan köksfläktar och symaskiner och lite datorrelaterade varor däremellan är inte en datorbutik i min mening.

Permalänk
Medlem

Valde inet bara för deras sida är lättnavigerad utan massa trams design.

Permalänk
Musikälskare

Inet får min röst igen, Malmöbutik och trevlig/kunnig personal

Funderade faktiskt på att lägga min röst på Amazon, tycker dom alltid har bra priser och gratis frakt (med prime), handlar en del från dom nu mera

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Håller nog med ovanstående.
Handlar det bara om dator och kringutrustning är Inet det självklara valet för mig.

Med det sagt handlar jag oftare på netonnet, men då blir det andra skitsaker.

Permalänk
Medlem

Inet får min röst, jag bor bara några km från en butik, de har det jag behöver om det behövs samma dag; i reda pengar, om man räknar in kablar, micro sd-kort, hårddisk, etc, så har jag dock ändå lagt mer pengar på Amazon under gångna året.

Svenska butiker har dåligt med blurayskivor. Tomma alltså. *hötter med näven*

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem

Jag har inte köpt några datorrelaterade prylar under 2021 och ingenting annat heller från de nominerade butikerna - vad jag kan dra mig till minnes. Avstår min röst därav.

Helt sjukt egentligen, mellan 1990isch - 2005isch lade jag ofantliga summor på techprylar.

Permalänk
Medlem

Inet.
Överväger inget annat faktiskt, oavsett om dom är dyrare, deras kundsupport har vid dom tillfällen jag varit tvungen att använda mig av den varit flertalet klasser över dom andra stora. Har haft mindre problem hos typ dom flesta stora nån gång genom årens lopp. Vissa är...låt oss säga hemska rent ut sagt att ha och göra med. Nämner inte vilka exakt, mer än att Inet krånglar aldrig.
Det är ett pris jag är beredd att betala 👍

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Amazon haha wtf?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Webhallen är min go-to, huvudsakligen för att de har en fysisk butik nära till hands. Netonnet är en god tvåa, men likväl långt efter. De är fallback när ett plötsligt behov uppstår och Webhallen inte har det i butik här.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem

Finns ingen perfekt butik.

Kanske om man slår ihop:
Webhallen
Netonnet
Kapten Krok
Spel å sånt
Spelbutiken.se
Inet
Komplett

Sedan lansera kedjan globalt & få världs dominans, ett top 5 företag bland Apple & Samsung & gänget.

a girl can dream.

Permalänk
Medlem

Amazon får min röst, funkat hur bra som helst. Kundtjänst, returer, pris och hemleverans som Prime medlem har varit toppen.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem

valde att avstå röst då jag generellt tycker kvalitet på service, rätt texter kring produkter etc har varit på nedåtgående sista året hos alla butiker. Man ska googla själv känns det som och helst veta leverantörens exakta artikelnummer, för butiken vet inte "exakt" vad de säljer.

Kan lika bra handla från "VadSomHelst" som säljer grejen billigast - just nu känner jag inte att butiker ger mig någon extra service eller extra värde

// Lazze

Permalänk
Medlem

Så:
Amazon
Inet
Hall-on-plett

Lite konstigt att ett bolag ska ha tre platser i samma omrösning

Permalänk
Medlem

Folk använder alltså Amazon? Suck.

Permalänk
Avstängd

Amazon får vara med men inte CDON eller Elgiganten?

Hur mycket pröjsade B-sås er? (FÖRTYDLIGANDE: skämt)

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Amazon får vara med men inte CDON eller Elgiganten?

Hur mycket pröjsade B-sås er? (FÖRTYDLIGANDE: skämt)

Det var en hel tråd men nomineringar, endast de som fick tre oberoende nomineringar fick en plats här, precis som det förklarats

Jag tror du vet detta, men bara för att vara extra extra tydlig

Permalänk

Jag röstade men ska erkänna att jag är lite biased.

Visa signatur

CMO @inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blobster:

[...]
Kapten Krok
[...]

Shit, det var en butik vars namn inte varit på min tapet på drygt 20 år. Hade ingen aning om att de fortfarande var igång! Kul att se!

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem

Inet får min röst

Permalänk
Medlem

Amazon? Lol. Vilket skämt.

Permalänk
Medlem

Jag tror inte jag sett MaxFPS.se med någonsin trots att dom mest har speltillbehör. Jag röstar inget själv då jag inte köper speciellt mycket hårdvara

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Jag handlar faktiskt mest på Dustin så jag valde att avstå.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Jag tror inte jag sett MaxFPS.se med någonsin trots att dom mest har speltillbehör. Jag röstar inget själv då jag inte köper speciellt mycket hårdvara

MaxGaming heter dom nu
En väldigt bra affär med snabba leveranser och en bra service.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mangee75:

MaxGaming heter dom nu
En väldigt bra affär med snabba leveranser och en bra service.

Ok, då ändrades länken av sig självt utan att jag lade märke till det. Tror jag köpte ett par lurar av dom en gång och hade inget att klaga på heller. Sidan har dock varit lite snyggare förut minns jag

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Inet är en favorit men eftersom de valt att ha fysisk butik endast i stockholm city så kan de inte konkurrera med webhallen under ett år där man ska undvika folksamlingar. Valde därför Webhallen och specifikt för butiken i fruängen. Ni har räddat min mentala hälsa under denna pandemi.

Visa signatur

Chassi;Mobo;RAM: NZXT H7 Flow, Asus Crosshair Hero x670E;Ryzen 7 7700X
RAM;PSU: G.Skill TridentZ 64 GB DDR5 6000MHz;BQ Dark Power 13 1000W
Kylare: Corsair AIO 360 med RGB...
GPU: MSI RTX 4090 Suprim X