Flytta/kopiera data mellan Android / IOS ?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Flytta/kopiera data mellan Android / IOS ?

Finns det nåt vettigt jävla sätt att föra över data mellan två olika OS när enhetern redan är konfad?

Morsan har en Galaxy A20 och en iPhone 8, hon önskar iaf flytta över bilder även om jag anser att allt borde kopieras över.
Hittar inga sätt att återställa från Samsung Cloud, inga vettiga/genuina appar att använda, det går inte att kopiera/klistra in.
Försöker mig på just nu att använda webbläsare och ladda upp till iCloud/Bilder.

Tanken/undran är alltså hur man kopierar/flytta över allt i ett enkelt svep.

Permalänk
Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Tack för svar.

Move to IOS funkar inte efter att IOS-enheten är konfad, borde nämnt det från början:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Tack för svar.

Move to IOS funkar inte efter att IOS-enheten är konfad, borde nämnt det från början:)

Då har jag nog tyvärr inget bättre förslag än att dra över manuellt till någon molntjänst.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Chibariku:

Då har jag nog tyvärr inget bättre förslag än att dra över manuellt till någon molntjänst.

Tänker att resp. molntjänst (iCloud, Samsung Cloud/OneDrive) borde fungera utmärkkt menmen, ska sätta mig in i OneDrive senare.
Kopierade över bilder och lite annat till min dator och laddade upp till iCloud, fungerade OK..

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte riktigt läst men fungerar inte smart switch mobile om man har en kabel mellan telefonerna

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Zippeer:

Nu har jag inte riktigt läst men fungerar inte smart switch mobile om man har en kabel mellan telefonerna

Hade jag haft en USB-C / Lightning-kabel så kanske.