Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Tråden för M2 (Apples processor)

Permalänk
Medlem

Tråden för M2 (Apples processor)

Ni som hunnit skaffa en dator med M2, vad tycker ni? Bra/dåligt?

Förtydligade rubrik så att folk inte tänker "M.2"
Permalänk
Medlem

Köpt in en ny i jobbet (inte till mig), första M2. Verkar ändå bra, 2000kr dyrare än M1 Air, men du får något större och ljusare skärm. 18% snabbare CPU, 30ish% snabbare GPU, snabbare RAM, högre upplösning på webcam etc. Känns som relativt välspenderade pengar, men ja, datorn är ganska dyr och det kan vara värt att köra en Macbook Pro istället

Permalänk
Medlem

Jag köpte en macbook air m2 med allt uppgraderat. Själva datorn i sig är jag väldigt nöjd med, men något som inte framgår tydligt är att dom har tagit bort stöd för fler än en extern skärm vilket gör mig galen eftersom jag jobbar som systemutvecklare.

Efter mycket googlande så finns det en lösning där man köper en svindyr dockningsstation för att "fuska fram" stöd för 2 skärmar men det fungerar otroligt dåligt. Den ena skärmen blir laggig och stänger av sig i någon sekund till och från.

Förstår inte att apple kommer undan med detta, det är inte som att datorn inte skulle klara av två skärmar när min gamla gjorde det.

Jag är nu inne på att köpa en 48" ultra wide, men är lite orolig att det är något skit som gör att det inte fungerar med den här datorn, dom säljer ju själva en enorm skärm så dom kanske gjort något för att man ska köpa den...

Behöver du fler än en skärm så köp absolut inte macbook air m2 eller macbook pro m2 13". Vänta till nästa version macbook pro 14-16" som har stöd för fler skärmar.

Permalänk
Medlem

Ska man ha mer än en skärm, välj då MacBook Pro 14"/16"...MacBook Air är en alldeles ypperlig "kontorsdator".
På jobbet kör jag dubbla skärmar, men har vissa CAD-program som bara körs i Win11 och där gör Pro´n sitt jobb

Visa signatur

Flest datorer när han dör vinner...

Permalänk
Skrivet av greken91: