Krypterade chattverktyget Wickr Me läggs ned

Permalänk
Melding Plague

Krypterade chattverktyget Wickr Me läggs ned

Wickr meddelar att konsumentversionen av Wickr Me stänger under nästa år, till förmån för företagsversionerna.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Aldrig hört talas om det.

Visa signatur

Motherboard: ASUS ROG Crosshair VIII Hero X570 | Processor: AMD Ryzen 5900X | Graphic: MSI GeForce RTX 4090 24GB GAMING TRIO | Memory: G.Skill 64GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo | PSU: ASUS ROG Thor 1200W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lacusmons:

Aldrig hört talas om det.

Samma här

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Dom som vet, vet

Permalänk
Skrivet av ar95:

Dom som vet, vet

haha japp

Permalänk
Medlem
Skrivet av ar95:

Dom som vet, vet

Var flyttar de till, blir ju frågan

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Var flyttar de till, blir ju frågan

Vart*

Finns en uppsjö av andra alternativ. Telegram, Threema och Signal, för att nämna några.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dreijer:

Vart*

Finns en uppsjö av andra alternativ. Telegram, Threema och Signal, för att nämna några.

Var*

Vart är en riktning.

Är inte signal ”bara” en sms-app?

Permalänk
Medlem

Äsch de gör inge, Telegram funkar fint de me.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av stgr:

Var*

Vart är en riktning.

Är inte signal ”bara” en sms-app?

Helt rätt att vart är en riktning men också en rörelse, om någon flyttar från en plats till en annan så byter dom från en plats till en annan (alltså en rörelse)? så då borde väl "vart" bli rätt?
Inte för att jag bryr mig, men om rätt ändå ska va rätt så är det roligt att veta vad som är rätt.

OT:
Helt ärligt så litar jag nog inte på någon app, krypterad eller inte, men för dom som använder så kommer det alltid finnas alternativ eller så kommer någon starta en ny, brukar vara så det blir till slut.

Visa signatur

en dator, en gammal dator och en telefon :D

Permalänk
Medlem

Ett bättre namn hade kanske hjälpt dem att nå en bredare målgrupp vid lansering. 😉

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lacusmons:

Aldrig hört talas om det.

Aldrig hört talas om, före den här veckan.
Började en jädra stor narkotika rättegång , som de lokala nyheterna live rapporterar om och där mäns det att de använde sig av Wickr för sin kommunikation sins emellan.

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Skickar vanligtvis text med faxapparaten så just denna appen hade jag aldrig hört talas om

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Wickr har väl inte fått jättebra reklam via Dumpen.se direkt så jag förstår dem.
Har nog funnits ganska många ringar där för sjuka människor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wyver:

Aldrig hört talas om, före den här veckan.
Började en jädra stor narkotika rättegång , som de lokala nyheterna live rapporterar om och där mäns det att de använde sig av Wickr för sin kommunikation sins emellan.

Länk till nyhet?

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgt. Stinger:

Länk till nyhet?

https://svenska.yle.fi/a/7-10023403
Står inte om chat appen direkt där, för att länka till liverapporteringen där den näms måste jag länka till min prenumeration av lokal tidningen.

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem
Skrivet av stgr:

Var*

Vart är en riktning.

Är inte signal ”bara” en sms-app?

Man kan använda Signal som SMS app på Android, mycket smidigt att använda båda i samma app.
Men har båda Signal så har det inget med SMS att göra.

Har hört talas om Wickr, men aldrig använt det.
Finns en uppsjö med alternativ på meddelande appar att köra istället, ex: Jami, Wire, Tox, Element (Matrix), osv..

Visa signatur

CPU: Ryzen 3600 | RAM: 16GB (2x8GB) Crucial | MB: Gigabyte B550M AORUS PRO-P | GPU: RX 6700XT MERC 319 | Chassi: FD Arc mini R2 | PSU: CM700V | SSD: Gigabyte NVMe 1TB | Monitor: LG 27GN800 | Input: CM Quick Fire TK, Roccat Kone Pure Optical, Steam Controller | OS: Garuda Linux

Steam Deck har tagit över datorn :)

Permalänk
Skrivet av Lembritt:

Man kan använda Signal som SMS app på Android, mycket smidigt att använda båda i samma app.
Men har båda Signal så har det inget med SMS att göra.

Dock kommer man inte att kunna göra det om ett tag: Removing SMS support from Signal Android (soon).

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspaze:

Dock kommer man inte att kunna göra det om ett tag: Removing SMS support from Signal Android (soon).

Snacka om dom gör bort sig...

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Visste att detta skulle hända så fort Daddy Bezoz köpte skiten, förvånande att det fick vara gratis så här länge even. Dags att folk tar sig i kragen och drar ner Signal.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730