Spel och videos laggar

Permalänk
Medlem

Spel och videos laggar

Satt och surfade på youtube och hel plötsligt så började alla videos hacka extremt mycket. Testade en annan men samma sak. Startade om datorn och sen skulle starta ett spel men samma sak händer där. Redan vid introt av spelet så rör det sig kanske en halv fps. Startade om datorn igen, funkar inte.

Startar en massa scannings, microsoft defender, avasta virus scanning och Malewarebytes men hittar ingenting. Någon som kan tänka sig vad det här kan vara? Det kom så plötsligt, ser en youtube video och sen nästa sekund slutar allt att funka.

Rubrik förtydligad /Vzano, Moderator
Permalänk
Medlem

Ni kan låsa tråden för jag löste det. När jag började skriva texten började jag fundera på exakt när det utlöstes och det var när jag bytte från högtalarna (som är kopplad till datorn) till mitt headset. Testade att stänga av min tredjeparts mjukvara till mina hörlurar och då helt plötsligt började det fungera.

Sorry att jag skapade en tråd i onödan men samtidigt fick det mig att börja tänka

Permalänk
Medlem
Skrivet av jehuty:

Ni kan låsa tråden för jag löste det. När jag började skriva texten började jag fundera på exakt när det utlöstes och det var när jag bytte från högtalarna (som är kopplad till datorn) till mitt headset. Testade att stänga av min tredjeparts mjukvara till mina hörlurar och då helt plötsligt började det fungera.

Sorry att jag skapade en tråd i onödan men samtidigt fick det mig att börja tänka

Kan vara värt att nämna vad det är för mjukvara om någon annan söker efter samma fel, känns väldigt specifikt för någon tillverkare.
Oftast handlar väl dessa buggar om någon uppdatering som inte lirar/är kompatibel om det händer plötsligt och inte börjar fungera efter omstart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuuFi:

Kan vara värt att nämna vad det är för mjukvara om någon annan söker efter samma fel, känns väldigt specifikt för någon tillverkare.
Oftast handlar väl dessa buggar om någon uppdatering som inte lirar/är kompatibel om det händer plötsligt och inte börjar fungera efter omstart.

Sant, tänkte inte på det. Det var Steelseries GG 29.2.0. Senaste uppdateringen. Har aldrig haft det här problemet förut så känns som en freak accident.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jehuty:

Sant, tänkte inte på det. Det var Steelseries GG 29.2.0. Senaste uppdateringen. Har aldrig haft det här problemet förut så känns som en freak accident.

29.2.0 släpptes 24 December, så antagligen hänger det ihop med uppdatering av mjukvaran.

Permalänk
Medlem

Har haft liknande problem. För min del så misstänker jag att det är Microsoft som ännu en gång släppt en ny programversion som inte blivit helt testad.
Kommer inte ihåg nu vad jag bytte men tiden verkar vara i närheten. Bytte högtalarutgång för min del mjukvarumässigt.
Microsoft har en viss förmåga att vilja ändra på inställningar vid byte av programvara.