Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Apple Mail - "Påminn mig" funktion

Permalänk
Medlem

Apple Mail - "Påminn mig" funktion

Någon som vet hur man från datorn får "Påminn mig" att funka. Har läst mig till att man skall svepa åt höger på mus plattan med två fingrar. Då får jag bara upp att mailet är läst.

Hade ju även varit bra om man kunde göra det från en vanlig mus då jag ibland använder det i stället för mus plattan.

/Mathias

Permalänk
Medlem

Om du sveper lite försiktigt åt höger med två fingrar så kommer det fram, iaf hos mig.

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk
Medlem

Så här ser det ut hos mig.

Läste någon stans att man skille klicka in något från inställningarna men hittar inte den kryssrutan någon stans.

Skrivet av svalle:

Om du sveper lite försiktigt åt höger med två fingrar så kommer det fram, iaf hos mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thias79:

Så här ser det ut hos mig.

Läste någon stans att man skille klicka in något från inställningarna men hittar inte den kryssrutan någon stans.

<Uppladdad bildlänk>

Jag har inte ändrat i någon inställning iaf.

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk
Medlem

Vilken version av Mac OS kör du?
Funktionen introducerades i Ventura så vitt jag vet
https://support.apple.com/guide/mail/use-remind-me-to-come-ba...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rixton:

Vilken version av Mac OS kör du?
Funktionen introducerades i Ventura så vitt jag vet
https://support.apple.com/guide/mail/use-remind-me-to-come-ba...

Kom fram till det också så där har jag problemet. På enheten jag sitter just nu kan jag bara köra Big Sur 12.7.3

Dock är det märkligt att man lägger en sådan simpel funktion på OS basis och inte i programvaran för mailen.

Inte hela världen de gånger jag behöver sitta på just denna enheten kan jag fixa funktionen via telefon eller padda.