HTC återvänder med ny telefon – första sedan 2018

Permalänk
Melding Plague

HTC återvänder med ny telefon – första sedan 2018

För första gången på fem år ska HTC åter utmana med global telefonlansering och toppmodellen U23 Pro.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ser inte behovet. De tjänade väl inga pengar 2018 på telefonerna och även LG la ner med dålig lönsammhet. OCh lg hade iallfall lite försök till intressanta telefoner. Telefoner nu är så ointressant just nu ändå att jag inte riktigt ser varför man ska köpa en HTC över samsung, google, etc etc.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800X3D | In Win 301 | Asus 5070Ti Prime OC Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Övrigt: Simrace fantast.

Permalänk
Snusfri

Nice, kommer ihåg min HTC TyTn med värme.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Thinkpad E14 G5 - 16GB RAM - 512GB SSD
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 9 Pro XL

Permalänk
Medlem

Får hoppas att HTC anställt lite IT/Infosäk folk, det var väl sisådär med säkerheten på HTC innan dom gick i graven. Det gjordes en del genvägar för att försöka matcha andra tillverkares tekniska lösningar som inte var så snygga.

Permalänk
Medlem

Dött lopp känns det som.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

Ser inte behovet. De tjänade väl inga pengar 2018 på telefonerna och även LG la ner med dålig lönsammhet. OCh lg hade iallfall lite försök till intressanta telefoner. Telefoner nu är så ointressant just nu ändå att jag inte riktigt ser varför man ska köpa en HTC över samsung, google, etc etc.

Handlar ju helt om hur de positionerar sig och vad de erbjuder.

Har lite av en soft spot för HTC just då de legat bakom en del bra designs både för egna och andra märken. Hade en s710 för mögla år sedan, och sedan Xperia X1 som de byggda åt Sony om jag minns rätt.

Priserna på marknaden skulle indikera att det absolut finns intresse för telefoner dock, då folk är villiga att betala vad som helst typ.

För min del rör det sig mer mot reparerbara/ruggade enheter, nästa blir väl en fairphone igen eller något rejält ruggat.

Väldigt less på de stora märkena och deras fokus på glas-överallt design, och framförallt på Samsungs exynos-bullshit.

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk
Medlem

Älskade högtalarna i min HTC one m9, men sen var kameran totalt kass.

Visa signatur

PC - AR X870E-Nova | 98003DX 5.2GHz | 32GB | RTX5090 | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 9900K 5GHz | 64GB | LSI9211 | 80TB HDD + 4TB NVME

Permalänk

HTC har en chans om de gör en ny Oneplus eller Huawei Honor telefon, d.v.s en telefon med mindre brister men otroligt mycket billigare.
Att däremot släppa en telefon som är som en Samsung S23 iPhone 14 och kosta lika mycket som de dessa, så varför välja HTC modellen med all osäkerhet det innebär-

Permalänk
Medlem

Kan de leverera både hög kvalitet och lågt pris på samma gång så har de en chans. Annars är det rätt meningslöst då marknaden för alldeles för dyra telefoner för vad man faktiskt får är mättad för länge sedan.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Hade inte ngn av deras One, men min första smartphone var en HTC Wildfire däremot. Supernöjd var jag med den, det var ju lite mer av en budget telefon kanske men ville prova något nytt. Haft flera Nokia innan och Android verkade ju jävligt fräsigt också.

Hade den inte superlänge pga utvecklingen av smarta mobiler gick i en sån rasande takt där i början att mobiler åldrades inte lika väl som numera. Enligt mig iaf 😜

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 9070 XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Känns helt meningslöst. Det är för stor konkurrens på smartphone marknaden.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Sparka in dörren till mellansegmentet och fokusera på prisspannet 3 - 6.000kr och det kan bli en självklar vinnare.

Allt för att bli av med Samsung som största tillverkare...

Edit*
"HTCs populära One-modeller"

Hallå. Det är ju Desire som var the shit

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Då jag varit en väldigt stor anhängare av HTC sedan HD2 släpptes, kan jag ändå inte riktigt tycka att detta intresserar mig speciellt mycket. Detta främst då Google köpte upp majoriteten av mobiltelefonavdelningen och dess kompetens från HTC 2017. Så jag är skeptisk.

Visa signatur

Det är inte lätt när det är svårt

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Sparka in dörren till mellansegmentet och fokusera på prisspannet 3 - 6.000kr och det kan bli en självklar vinnare.

Allt för att bli av med Samsung som största tillverkare...

Edit*
"HTCs populära One-modeller"

Hallå. Det är ju Desire som var the shit

Desire lever fortfarande. HTC Desire 22 Pro kom förra sommaren.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem

Både M7 och M8 var helt fantastiska! Önskar verkligen att man kunde få tillbaka den stereohögtalarna som de hade!

Visa signatur

i7 12700, 5080, 32gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

absolut inte. Priserna är för uppblåsta och endast chinashit med bloatware finns för okej priser.

Med tanke på både hårdvaran och tekniken som används i de flesta mobiler bör de vara mycket billigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Priserna är ju helt upp åt väggarna, om något så behöver vi mer konkurrens och någon som vågar offra sin vinstmarginal för att ta marknadsandelar.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Nuvarande stationär: 7800X3D, 128Gb ram, 4Tb nvme, 3x8Tb sata-ssd, 4070 Ti S

Permalänk
Medlem

Seriös fråga. Behöver man verkligen high end cpu, gpu och minnen? Minnen kan jag köpa för att kunna ha mycket öppet, men resten?

Permalänk
Saknad Hedersmedlem

Trodde HTC var död redan ärligt talat. Tuff bransch att konkurrera i dessutom men kul att se att det fortfarande finns liv i företaget. Nyaste produkt jag själv kan komma på där jag vet att de varit medverkande i är nog HTC Vive.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:

absolut inte. Priserna är för uppblåsta och endast chinashit med bloatware finns för okej priser.

Med tanke på både hårdvaran och tekniken som används i de flesta mobiler bör de vara mycket billigare.

Det finns massor av billiga kinatelefoner.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Wow lever htc märket kvar alltså ? Vet inte hur dom ska slå igenom i mobilbranschen idag den är ju stenhård... deras tid är nog förbi sen länge tyvärr.

Permalänk
Medlem

Har de använt en reklambyrå beståendes av hedsh0tz OMGOMG!Q!111one 15-åringar? "ARE U READY"... Mjahaja...

Visa signatur

ASRock X870E Nova WIFI / Ryzen 9800X3D (CO: -45 AC) / Corsair Vengance 64GB DDR5 6000MHz CL30 / Crucial T705 1TB Gen5 + 5.5TB sekundära / ASUS TUF 4080 Gaming OC / Seasonic Focus GX 850W ATX 3.1 / Acer Predator XB273UGX 1440p 270 Hz G-Sync / FD Torrent Compact / Phantom Spirit 120 SE / Evo 4 / Sennheiser IE 300 / Rode NT1-A
Synology 1621+ 6*16 / 1513+ 5*8 / LG CX 65" / XBox Series X / Switch 2 / Steamdeck OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av KroesusSork:

Har de använt en reklambyrå beståendes av hedsh0tz OMGOMG!Q!111one 15-åringar? "ARE U READY"... Mjahaja...

Antagligen en återkoppling till produktnamnet U23 men jag håller med, kreativ höjd strax över tröskelnivå och med den tone of voice så undrar man ju om målgruppen för telefonen är P12

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Det finns massor av billiga kinatelefoner.

Inte ens de flesta kinamärken är så billiga. Även nu dyrare oneplus etc. är fulla av bloatware.

Enda faktiskt billiga är typ Redmi, och möjligtvist Motorolla.

Resten är nästan lika som Samsung & Google

Permalänk
Medlem
Skrivet av jehuty:

Seriös fråga. Behöver man verkligen high end cpu, gpu och minnen? Minnen kan jag köpa för att kunna ha mycket öppet, men resten?

Beror väl på vad man gör med telefonen, ska man enbart ringa, ta emot samtal och skicka sms/mms behövs det inte mycket.

Permalänk
Medlem

Min personliga åsikt, HTC har svikit förr så varför skulle jag lita på dem den här gången?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Beror väl på vad man gör med telefonen, ska man enbart ringa, ta emot samtal och skicka sms/mms behövs det inte mycket.

Vad finns det som skulle kräva mer? Spel är ett svar men jag sitter på en Samsung galaxy s20 FE och har aktiverat strömsparläge när jag spelar och alla spel funkar hur bra som helst.

Permalänk
Medlem

HTC One känner jag inte till men jag hade en HTC Desire som var min första Android-mobil så det blev nej på röstningen...

Skrivet av HazZarD:

Wow lever htc märket kvar alltså ? Vet inte hur dom ska slå igenom i mobilbranschen idag den är ju stenhård... deras tid är nog förbi sen länge tyvärr.

Ja med tanke på hur bra deras HTC Vive var 2015 och att de inte lyckats utveckla det vidare speciellt bra så är jag ganska skeptisk.

Permalänk
Medlem

Ville ha-ish. Tyckte att HTC:s design va ljusår före alla andra, inklusive apples. O då har jag haft Apple telefoner sen begynnelsen. Har dock aldrig fixat Andoid. Varenda gång jag är i Sverige så måste jag agera supporttekniker åt min far som satt på windows phone och efter det android och jag blir alltid lika irriterad (självklart vanesak men ändå...) Om HTC levererar en telefon HELT i borstad aluminium som inte är lika stor som en bok så kanske jag slår till. Apples Pro telefoner börjar bli löjligt stora. Sista jag tyckte riktigt bra om va första SE-modellen. Om nu apple släpper en sån med iPhone 12-15-stuk så blir det en sån också, annars får 12 pro agera mobil-manick tills den säger tack och adjö. Men enligt mitt eget tycke så var HTC:s design solklar vinnare "across the board".

Visa signatur

/925

Threadripper 7980x|128Gb Ram|72TB 10GbE Synology Nas|MSI 3090 Suprim|LG UltraWide 38" - Wacom Intuos 3 A3

Permalänk
Redaktion
Redaktör

Min första smartphone var en HTC Desire HD.
Förmodligen var det den som skrämde iväg mig från Android och HTC i flera år efter.
Långsam och en batteritid som var under all kritik fick mig att fundera på om det här med smartphones verkligen var en bra grej. Lyckligtvis har det hänt mycket sen dess och idag känns de flesta tillverkarna som relativt "säkra" kort. Upp till bevis i min bok för HTC om de kan släppa något som ser lockande ut.