Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Playstation-exklusiva Ratchet & Clank: Rift Apart till PC i juli

Permalänk
Melding Plague

Playstation-exklusiva Ratchet & Clank: Rift Apart till PC i juli

Sony avslöjar fler detaljer om PC-versionen av Ratchet & Clank: Rift Apart, däribland lanseringsdatum och bonusinnehåll.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vad kul. Hoppas detta spel får en bra start utan buggar

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Ska bli kul att se. Sjukt snyggt på PS5.
Och hur de fått till de nästan osynliga laddningarna.

Permalänk
Medlem

Inget köp för mig men hoppas spelet håller högre kvalitet vid lansering än tidigare Sony-titlar. Den dag Ghost of Tsushima släpps vill jag inte ha en upprepning av framförallt Last of Us släppet.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Inget köp för mig men hoppas spelet håller högre kvalitet vid lansering än tidigare Sony-titlar. Den dag Ghost of Tsushima släpps vill jag inte ha en upprepning av framförallt Last of Us släppet.

Ghost of Tsushima + Star Wars mod. I can die now.

Permalänk
Medlem

RaC till PC 😍 Hoppas att blir en bra port 🙂

Permalänk
Medlem

Jaha, och när kommer Bloodborne då?

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem

Det är ser ut som en konsekvens av Microsoft uppköp av olika studio. Sony måste visa att de kommer sluta med spel ssom är exklusiva till playstation i all evighet. Annars riskerar de att Microsoft så småningom glider ifrån sina "löften".
Kanske Microsofts taktik gynnar inte oss komsument i längden men det gör det nu i alla fall!

Visa signatur

Ryzen 5 7600- 4070S- Alienware AW2723DF- LCD2C
MacBook Pro M1
Everybody has a plan until they get their mouthgard punched out of the ring in the first round!

Permalänk
Medlem

Har det couch co-op?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Inget köp för mig men hoppas spelet håller högre kvalitet vid lansering än tidigare Sony-titlar. Den dag Ghost of Tsushima släpps vill jag inte ha en upprepning av framförallt Last of Us släppet.

får ändå säga och jag har köpt alla av dem senaste sony PC släppen utom Last of Us och med lite barnsjukdomar på Horizon: Zero Dawn som ju också var första "Stora" dem släppte till PC så har min erfarenhet varit extremt imponerad på deras portar.

Visst anledningen till att jag inte har köpt Last of Us är ju att den porten verkligen verkar ha skitit i det blå skåpet så där väntar jag på patcher och någon framtida rea innan jag plockar upp den. Steam Reviews senaste 30 dagarna verkar ju dock vara "Mostly Positive" så det verkar ju som att dem tuffar på åt rätt håll iallafall.

Jag vill ändå tro att det var ett undantagstillfälle men det lär vi ju märka på Release av Ratchet och Clank

Visa signatur

Desktop Fractal Design Define 7 Compact | Asus ROG Strix B650E-F Gaming | AMD Ryzen 7700X | Kingston Beast 32GB 5600Mhz | Asus AMD Radeon 6900XT ROG Strix LC | Samsung 970 EVO 1TB NVMe | Fractal Design Ion Gold 650W Skärm Asus ROG XG43UQ NAS X-Case Extra Value 424 | Supermicro X10DRL-i | 2xIntel Xeon E5-2640 v3 | Samsung 4x16GB ECC | EVGA Supernova G2 1300W | WD Red 8x3TB 8x6TB | Seagate Ironwolf 8x8TB | Samsung 840 Evo 2x256GB | Freenas 11.1 | UPS Eaton Powerware 3S 700 DIN

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Baxtex:

Har det couch co-op?

Njet, bara single player.

Permalänk
Medlem

Köpte ps5 versionen till sonen. han är aningen ung för att ta sig igenom men jag uppskattade det väldigt mycket

Permalänk
Medlem

Det är Nixxes som gör porten så den lär nog bli bra.

Permalänk
Medlem

Rachet and clank var ett av mina absoluta favoritspel till ps2, men efter det så övergav jag playstation-tåget så har inte fått köra de nyare spelen. Hoppas det blir en riktigt bra port, spänd!

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem

Kul med fler spel till PC från Sony!

Spelet är riktigt snyggt men ärligt talat är gameplay lite halvtråkigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av INCSlayer:

får ändå säga och jag har köpt alla av dem senaste sony PC släppen utom Last of Us och med lite barnsjukdomar på Horizon: Zero Dawn som ju också var första "Stora" dem släppte till PC så har min erfarenhet varit extremt imponerad på deras portar.

Visst anledningen till att jag inte har köpt Last of Us är ju att den porten verkligen verkar ha skitit i det blå skåpet så där väntar jag på patcher och någon framtida rea innan jag plockar upp den. Steam Reviews senaste 30 dagarna verkar ju dock vara "Mostly Positive" så det verkar ju som att dem tuffar på åt rätt håll iallafall.

Jag vill ändå tro att det var ett undantagstillfälle men det lär vi ju märka på Release av Ratchet och Clank

Med patch v1.0.5 så verkar det ha blivit ett ganska bra lyft för prestandan, tänkte jag väntar på nästa stora patch och efter det så är det nog stabilt nog för att köra

Permalänk
Medlem

The Last of Us: Part 1 bröt förtroende mitt från Sony's konsolportar till PC.

Tror varken på dålig port eller bra.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Rachet and clank var ett av mina absoluta favoritspel till ps2, men efter det så övergav jag playstation-tåget så har inte fått köra de nyare spelen. Hoppas det blir en riktigt bra port, spänd!

Samma för mig! Sällan jag blir upphetsad för ett spelsläpp men ser verkligen fram emot detta.

Visa signatur

A Man with One Watch Knows What Time It Is; a Man with Two Watches Is Never Quite Sure

Ghost S1 arctic white | B450 | RX6600XT | 3700X | NH-9Lx65 | 16Gb | WD 1Tb | Seagate 5Tb

Permalänk
Medlem

Jaaaa! Spelade mycket på PS2an och sen det som kom till PS4. Men missat så många andra, ska bli väldigt kul att köra på PC! Får plocka fram Xbox elite kontrollern bara.

Glöm inte, inga pre-orders.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Trevligt, sålde mitt PS5 efter ca 2år för 7000kr. Så detta är toppen : )

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

Det kan bli det vackraste spelet på PC någonsin vid release.
Som nämnt ovan hoppas jag Sony släpper Ghost of Sushi på PC också.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Skulle vara kul att se vad som händer om man kör det utan SSD (eller med en seg SSD i alla fall)

Permalänk
Medlem

Kul! Kanske blir ett köp, spelade nåt RoC på ps2 många år sen.
Men jag hoppas än mer på att läsa en likadan artikel om Horizon Forbidden West inom kort en vacker dag..

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Skulle vara kul att se vad som händer om man kör det utan SSD (eller med en seg SSD i alla fall)

kommer nog kräva 16gb ram som Returnal, just för att kunna "simulera" hastigheten på ps5 ssd.

Permalänk
Skrivet av Vangen:

The Last of Us: Part 1 bröt förtroende mitt från Sony's konsolportar till PC.

Tror varken på dålig port eller bra.

De har olika team som jobbar med att porta PC spel. Det här spelet är portat av NIXXES som är den bästa företaget som finns just nu när det gäller att porta konsol spel till PC. Du kan vara helt lugn med att det här spelet kommer att fungera perfekt på PC.

SONY köpte upp de när de började sin satsning på PC så när man såg den affären gå igenom visste alla att det kommer bli mer PC spel från de.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Låt mig gissa, fullpris för ett två år gammalt spel igen? Kommer inte hända... inte för min del i alla fall.
Släpp det inom skälig tid från PS5-release, eller till reducerat pris.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Fantastiskt spel, var en ren och skär fröjd att lira på PS5.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av INCSlayer:

får ändå säga och jag har köpt alla av dem senaste sony PC släppen utom Last of Us och med lite barnsjukdomar på Horizon: Zero Dawn som ju också var första "Stora" dem släppte till PC så har min erfarenhet varit extremt imponerad på deras portar.

Visst anledningen till att jag inte har köpt Last of Us är ju att den porten verkligen verkar ha skitit i det blå skåpet så där väntar jag på patcher och någon framtida rea innan jag plockar upp den. Steam Reviews senaste 30 dagarna verkar ju dock vara "Mostly Positive" så det verkar ju som att dem tuffar på åt rätt håll iallafall.

Jag vill ändå tro att det var ett undantagstillfälle men det lär vi ju märka på Release av Ratchet och Clank

Av de jag spelat är det nog Days Gone jag tycker fungerat bäst. Det hade också sina problem, motorcykeln blev ljudlös ibland men inget i stil med Last of Us.

Horizon gick inte spela för mig vid lanseringen men spelet har blivit bättre sedan dess förstås. Aloy springer exempelvis rakt nu.
Lika med Uncharted, ospelbart med mitt 3070. Men det verkar vara fixat, tror inte det var så enkelt som ett byte till 4090 som löste prestandaproblem jag hade.

Returnal har jag inte spelat men hört ganska bra om den med. Det som fastnat på minnet är grafikfel som ska ha fixats rätt tidigt.

Hoppas på det bästa, likaså med kommande spel. Annonserade som ännu ej utannonserade.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk

JAAA! sjukt pep, ratchet och clank spelen är det enda som gett mig sug till att skaffa playstation. Nu får man bara hoppas på en bra port. lite nyfiken på vad system kraven blir?

Permalänk
Medlem

Minns den tiden under 360/PS3-eran när inte ens Microsofts egna spel släpptes till PC för det mesta. Tänk att det vänt så pass att till och med Playstation släpper sina spel till PC numera.