Hur man linjerar objekten man bygger i Starfield perfekt

Permalänk
Medlem

Hur man linjerar objekten man bygger i Starfield perfekt

[Skriver detta inlägg som en separat tråd så att det blir lättare att hitta än tråden det ofelbart 'försvinner' i om någon dag.]

Jag höll på att bli tokig innan jag upptäckte hur man linjerar saker perfekt. 😅

Ställ dig först i Modify-läget, linjera någon av linjerna i ditt UI med ett objekt i världen du vill linjera emot.

Tryck sedan på [TAB] för att växla från Modify till Build, nu kan du röra dig hur du vill samtidigt som det du vill bygga är linjerat som det var när du tabbade till Build.

Det här är en grej som man nog antagligen kommer på vänta på moddare att få en bättre variant av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sveklockarn:

[Skriver detta inlägg som en separat tråd så att det blir lättare att hitta än tråden det ofelbart 'försvinner' i om någon dag.]

Jag höll på att bli tokig innan jag upptäckte hur man linjerar saker perfekt. 😅

Ställ dig först i Modify-läget, linjera någon av linjerna i ditt UI med ett objekt i världen du vill linjera emot.
<Uppladdad bildlänk>

Tryck sedan på [TAB] för att växla från Modify till Build, nu kan du röra dig hur du vill samtidigt som det du vill bygga är linjerat som det var när du tabbade till Build.
<Uppladdad bildlänk>

Det här är en grej som man nog antagligen kommer på vänta på moddare att få en bättre variant av.

Lådan är ett par pixlar lägre på vänster sida, tror du måste fixa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Lådan är ett par pixlar lägre på vänster sida, tror du måste fixa.

AIIIEEEH! 😨😰😱💀

Det kanske inte är uppenbart, men det går alltså inte att rotera ett objekt med någon precision manuellt.