IP-only slänger ut Inleed som leverantör

Permalänk

IP-only slänger ut Inleed som leverantör

Jag har Inleed som leverantör av bredband via IP-onlys fiber och fick det här mailet igår:

"Kära kund,

Som ni säkert känner till så hade IP-Only/GlobalConnect driftstörning för cirka 3 veckor sedan. Detta har nu visat sig bero på att IP-Only/GlobalConnect helt enkelt hade valt att riva förbindelsen mellan oss och dem vilket tog dem drygt ett dygn att åtgärda efter massiva påtryckningar från oss.

Sedan vi gick in i IP-Only / Globalconnect för ungefär 5 år sedan så har vi sen start haft enorma problem med leverans och tillgänglighet i deras nät. Man har flera gånger valt att utan någon som helst anledning stänga av vissa av våra kunder, vägrat aktivera våra tjänster för kunder och vara omöjliga att avhjälpa problem som man orsakat för slutkunder. Vi har konstant legat på gällande detta men inte fått något gehör alls.

För någon månad sen meddelade IP-Only/GlobalConnect att man slänger ut oss från deras nät helt och hållet i april 2024. Ingen anledning har angetts och trots att man själva på sin hemsida beskriver sitt öppna nät med “Vårt fibernät är öppet och neutralt, vilket innebär att alla leverantörer av digitala tjänster är välkomna.”. Ett nät som blivit finansierat med miljarder från skattepengar.

Varför vi först nu väljer att meddela er som kund är på grund av att vi försökt få myndigheter som PTS och länsstyrelsen, vilka betalat ut dessa miljarder i bidrag, att reagera på detta men visat sig inte ha något intresse trots att man enligt oss har som motprestation för bidragen skyldighet att släppa in operatörer.

Även konkurrensverket har kontaktats men la ner ärendet mer eller mindre omgående.

För alla er som investerat i en anslutning från IP-Only / Globalconnect i tron om att det är ett öppet nät ni anslutit er till kan jag bara beklaga.

Vår målsättning med våra internettjänster är att erbjuda så bra pris som möjligt för slutkunden och pressar priserna mot konkurrenterna. IP-Only / Globalconnect har aktivt motarbetat oss med att kunna visa priserna till slutkunderna i deras tjänsteguide och ofta plockat bort oss helt i jämförelsen med andra leverantörer. Även detta har tagits upp men utan framgång. Personen som har ansvarat för detta majoriteten av tiden vi har varit med i deras nät lyckades även nyligen få jobb hos en konkurrent till oss.

Då IP-Only / Globalconnect säkert igen utan anledning kan komma att bryta förbindelsen till oss så rekommenderar vi er snarast att hitta en ny leverantör för er internettjänst dock senast innan april 2024 då ert avtal med oss kommer att avslutas.

Beklagar djupt att IP-Only / Globalconnect som stor ägare av viktig infrastruktur i Sverige inte tar ett större ansvar.

Med Vänliga Hälsningar
Jens Olsson, VD"

Jag är sjukt besviken eftersom Inleed är ett av de bästa företag jag någonsin haft att göra med. Bra priser lockade mig, men stannade även för extremt snabb, personlig och trevlig support. Gillar också att stödja lite mindre företag. Som kontrast är IP-only ett av de värsta företag jag någonsin haft att göra med. Utgrävningen, installationen och påkopplingen av fiber hos oss tog flera år längre än lovat, med i stort sett obefintlig information och kundtjänst. Man har också kraftigt höjt nätavgiften utan någon direkt motivation.

Någon annan som påverkas av detta? Vad är era tankar? Vi kan ju inte byta ut vår fiberkoppling så det blir väl att bittert byta till näst bästa leverantör (Bahnhof?) och hosta upp lite mer i månaden.

Permalänk
Medlem

Jag blir alltid lite misstänksam när något företag anser sig så här misshandlade. De brer helt enkelt på lite för mycket för att vara trovärdiga. Det finns nog en hel del till att berätta och jag väntar med min ståndpunkt tills det kommit fram.

Permalänk
Skrivet av Hubertus:

Jag blir alltid lite misstänksam när något företag anser sig så här misshandlade. De brer helt enkelt på lite för mycket för att vara trovärdiga. Det finns nog en hel del till att berätta och jag väntar med min ståndpunkt tills det kommit fram.

Du har rätt i att vi inte vet detaljerna. Jag kan bara utgå från den upplevelse och kontakt jag haft med båda företagen hittills, och där har Inleed varit professionella, transparenta och väldigt snabba på att svara, och IP-only har i stort sett inte kommunicerat någonting mer än absolut minimum via brev och annars varit i praktiken okontaktbara för frågor om förseningar osv.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Jag blir också lite misstänksam till hur narrativet är spunnet. Känns inte som att man gör en sån här grej för att man tycker det är kul.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Allt jag hittar om Inleed är att de har väldigt billiga webhotel och säger sig även vara ISP, men nämner inga priser alls om det. Åtminstone inte innan man registrerar sig. / Man kunde visst se exempel på adresssök.

Känns ändå lite Tellit like it be på det hela..

"Vi tycker det här är skoj!"

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av fresh_java:

Du har rätt i att vi inte vet detaljerna. Jag kan bara utgå från den upplevelse och kontakt jag haft med båda företagen hittills, och där har Inleed varit professionella, transparenta och väldigt snabba på att svara, och IP-only har i stort sett inte kommunicerat någonting mer än absolut minimum via brev och annars varit i praktiken okontaktbara för frågor om förseningar osv.

Tror ingen nätägare har något intresse av att diskutera sina kunder (leverantörerna) med vem som helst

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Sötast

Hmm... Att skriva ett mail i affekt och sedan faktiskt skicka det till sina kunder visar noll professionalitet i min mening.

Om detta är vad som visas utåt så vill jag inte veta hur Jens är att arbeta med internt bakom stängda dörrar....

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

Allt jag hittar om Inleed är att de har väldigt billiga webhotel och säger sig även vara ISP, men nämner inga priser alls om det. Åtminstone inte innan man registrerar sig. / Man kunde visst se exempel på adresssök.

Känns ändå lite Tellit like it be på det hela..

"Vi tycker det här är skoj!"

Anledningen till att man inte kan se priser innan adressök är att olika nätägare tar ut olika näthyror, vilket påverkar slutkonsumentpriset. Det är samma för alla leverantörer.

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | DXRacer Drifting | unRAID Server: 38TB

Permalänk
Medlem

Jag har ingen aning om vilka Inleed är men jag skulle inte vara ett dugg förvånad om deras historia stämmer. Ip-only har ju bytt namn av en anledning.

Visa signatur

3900X, RX 6700 XT, 32gb RGB RAM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beta:

Anledningen till att man inte kan se priser innan adressök är att olika nätägare tar ut olika näthyror, vilket påverkar slutkonsumentpriset. Det är samma för alla leverantörer.

Jo, det var kanske bara så längesedan bytet att jag glömt. Men har helt klart minne av att dettta är ett "nytt" påhitt.

Hursomhelst så har det inte varit några problem med IP-onlys fibrer för min del sen dess. Kanske det helt enkelt är så att man får vad man betalar för, även för företag.

Deras priser såg som sagt väldigt bra ut när jag kollade adresser. Kanske för bra.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Hmm... Att skriva ett mail i affekt och sedan faktiskt skicka det till sina kunder visar noll professionalitet i min mening.

Om detta är vad som visas utåt så vill jag inte veta hur Jens är att arbeta med internt bakom stängda dörrar....

Kan ju vara så att man inte har så mycket att förlora. Om majoriteten av kunderna finns via global connect.

Man vill ju höra global connect svar. Kanske inleed också varit krångliga mot global connect.

Hade varit intressant om de kunde lagt fram bevis till något granskande media. Det är ju ett aktuellt ämne i det samhälle vi lever i. Istället för att gå ut öppet.

Skrivet av Beta:

Anledningen till att man inte kan se priser innan adressök är att olika nätägare tar ut olika näthyror, vilket påverkar slutkonsumentpriset. Det är samma för alla leverantörer.

På tjänsteguiden (eller liknande) för det stadsnät man tillhör ser man priset och kan jämföra.

Skrivet av brainlessbob:

Jag har ingen aning om vilka Inleed är men jag skulle inte vara ett dugg förvånad om deras historia stämmer. Ip-only har ju bytt namn av en anledning.

Man har mest hört om avdelningen som sköter och bygger infrastrukturen. Så inte säkert att teknikgänget är lika svåra att ha att göra med.

Permalänk

Fick svar från GlobalConnect imorse (om man nu kan kalla det ett svar, men jag förstår att man inte vill gå ut med varför).

"Tack för ditt mejl.

Jag har kollat internt och fått information att det stämmer att vi har sagt upp samarbetet av olika anledningar och att Inleed är informerade om det. Det finns många andra bra tjänsteleverantörer att välja till våren när de inte längre finns i i vårt nät.

Om du önskar att få hjälp med att hitta en leverantör så är det bara att återkomma till oss så ska vi hjälpa dig. "

Med det släpper jag saken, även om jag fortfarande är besviken. Lär väl bli Bahnhof framöver som ligger nära i pris, och såklart är väldigt uppskattade här på SweC.

Permalänk
Skrivet av fresh_java:

"Tack för ditt mejl.

Jag har kollat internt och fått information att det stämmer att vi har sagt upp samarbetet av olika anledningar och att Inleed är informerade om det. Det finns många andra bra tjänsteleverantörer att välja till våren när de inte längre finns i i vårt nät.

Om du önskar att få hjälp med att hitta en leverantör så är det bara att återkomma till oss så ska vi hjälpa dig. "

Måste säga att jag är väldigt förvånad över tonen och ordvalet i GC svar.
Jag hade varit mycket intresserad av att höra GC sida av detta baserat på detta svar.

Något har antagligen gjort så relationen blivit antagen mycket dåligt.

Jag har inte hört om att man har slängt ut en tjänsteleverantör från ett stadsnät. Detta av erfarenhet inom ISP världen.

Visa signatur

Cisco-certifierad Nätverkskonsult.
Driver en egen ISP
IPv6 förespråkare.

Permalänk

Hur kan detta påverka de som har VPS, sevrar och/eller shared hosting hos Inleed om viss internettrafik måste routas via IP-Onlys nät?

Mvh,
WKL.

Visa signatur

"Den säkraste koden är den som aldrig skrivs"
"Visste du förresten att det är ett mångmiljardbolag?"
"Jag lever inte för att koda utan kodar för att sen kunna leva"

Permalänk
Medlem
Skrivet av WebbkodsLärlingen:

Hur kan detta påverka de som har VPS, sevrar och/eller shared hosting hos Inleed om viss internettrafik måste routas via IP-Onlys nät?

Mvh,
WKL.

routas via ett nät o att vara inne på ett statsnät som ISP är väl väldigt olika saker?

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Skrivet av Mullvaden83:

routas via ett nät o att vara inne på ett statsnät som ISP är väl väldigt olika saker?

Det är därför jag frågar, för jag kan inte riktigt den biten ännu!

Mvh,
WKL.

Visa signatur

"Den säkraste koden är den som aldrig skrivs"
"Visste du förresten att det är ett mångmiljardbolag?"
"Jag lever inte för att koda utan kodar för att sen kunna leva"

Permalänk
Medlem

Har mailat PTS och Konkurrensverket om de kan lämna ut dialog/anmälan/mail från Inleed gällande denna fråga.

Återkommer.

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem

Här ligger en hund begraven. En tjänsteleverantör blir inte utslängd från en KO utan anledning.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Här ligger en hund begraven. En tjänsteleverantör blir inte utslängd från en KO utan anledning.

Inleed kanske inte har betalat/skyldig flera avgifter till KO?

Det brukar väll finnas hemliga avtal mellan sådana här företag!

Permalänk
Sötast

Inte helt ovanligt att olika leverantörer/företag i branschen anser sig vara bättre än andra, samt veta bättre än andra och anser sig ha rätten att inte avtalade krav och liknande. Kan ju vara något så enkelt om man läser attityden i VDns mail.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fresh_java:

Jag har Inleed som leverantör av bredband via IP-onlys fiber och fick det här mailet igår:

"Kära kund,

Som ni säkert känner till så hade IP-Only/GlobalConnect driftstörning för cirka 3 veckor sedan. Detta har nu visat sig bero på att IP-Only/GlobalConnect helt enkelt hade valt att riva förbindelsen mellan oss och dem vilket tog dem drygt ett dygn att åtgärda efter massiva påtryckningar från oss.

Sedan vi gick in i IP-Only / Globalconnect för ungefär 5 år sedan så har vi sen start haft enorma problem med leverans och tillgänglighet i deras nät. Man har flera gånger valt att utan någon som helst anledning stänga av vissa av våra kunder, vägrat aktivera våra tjänster för kunder och vara omöjliga att avhjälpa problem som man orsakat för slutkunder. Vi har konstant legat på gällande detta men inte fått något gehör alls.

För någon månad sen meddelade IP-Only/GlobalConnect att man slänger ut oss från deras nät helt och hållet i april 2024. Ingen anledning har angetts och trots att man själva på sin hemsida beskriver sitt öppna nät med “Vårt fibernät är öppet och neutralt, vilket innebär att alla leverantörer av digitala tjänster är välkomna.”. Ett nät som blivit finansierat med miljarder från skattepengar.

Varför vi först nu väljer att meddela er som kund är på grund av att vi försökt få myndigheter som PTS och länsstyrelsen, vilka betalat ut dessa miljarder i bidrag, att reagera på detta men visat sig inte ha något intresse trots att man enligt oss har som motprestation för bidragen skyldighet att släppa in operatörer.

Även konkurrensverket har kontaktats men la ner ärendet mer eller mindre omgående.

För alla er som investerat i en anslutning från IP-Only / Globalconnect i tron om att det är ett öppet nät ni anslutit er till kan jag bara beklaga.

Vår målsättning med våra internettjänster är att erbjuda så bra pris som möjligt för slutkunden och pressar priserna mot konkurrenterna. IP-Only / Globalconnect har aktivt motarbetat oss med att kunna visa priserna till slutkunderna i deras tjänsteguide och ofta plockat bort oss helt i jämförelsen med andra leverantörer. Även detta har tagits upp men utan framgång. Personen som har ansvarat för detta majoriteten av tiden vi har varit med i deras nät lyckades även nyligen få jobb hos en konkurrent till oss.

Då IP-Only / Globalconnect säkert igen utan anledning kan komma att bryta förbindelsen till oss så rekommenderar vi er snarast att hitta en ny leverantör för er internettjänst dock senast innan april 2024 då ert avtal med oss kommer att avslutas.

Beklagar djupt att IP-Only / Globalconnect som stor ägare av viktig infrastruktur i Sverige inte tar ett större ansvar.

Med Vänliga Hälsningar
Jens Olsson, VD"

Jag är sjukt besviken eftersom Inleed är ett av de bästa företag jag någonsin haft att göra med. Bra priser lockade mig, men stannade även för extremt snabb, personlig och trevlig support. Gillar också att stödja lite mindre företag. Som kontrast är IP-only ett av de värsta företag jag någonsin haft att göra med. Utgrävningen, installationen och påkopplingen av fiber hos oss tog flera år längre än lovat, med i stort sett obefintlig information och kundtjänst. Man har också kraftigt höjt nätavgiften utan någon direkt motivation.

Någon annan som påverkas av detta? Vad är era tankar? Vi kan ju inte byta ut vår fiberkoppling så det blir väl att bittert byta till näst bästa leverantör (Bahnhof?) och hosta upp lite mer i månaden.

Väldigt tveksamt uttalande som inte inger förtroende. Konflikter tar man inte öppet, vill man ta det rättsligt i ett senare skede blir det ju givetvis öppet men i detta läge behövde de inte säga mer än att Inleed kommer att upphöra i nätet.

Allt de tar upp händer mer eller mindre dagligen alla leverantörer, grejen är ju att det även händer i alla andra nät...

GlobalConnect behöver säkert inte fortsätta med det befintliga avtalet, har de inte kommit överens om ett nytt avtal så upphör det befintliga självklart.

Skrivet av OBorgqvist:

Måste säga att jag är väldigt förvånad över tonen och ordvalet i GC svar.
Jag hade varit mycket intresserad av att höra GC sida av detta baserat på detta svar.

Något har antagligen gjort så relationen blivit antagen mycket dåligt.

Jag har inte hört om att man har slängt ut en tjänsteleverantör från ett stadsnät. Detta av erfarenhet inom ISP världen.

Det är helt rätt av GlobalConnect att inte bjuda in till någon diskussion. Det är någon random person på kundtjänst som skrivit svaret, inte någon som har någon beslutsposition.

Permalänk
Skrivet av Petterk:

Det är helt rätt av GlobalConnect att inte bjuda in till någon diskussion. Det är någon random person på kundtjänst som skrivit svaret, inte någon som har någon beslutsposition.

Har inga inväntar gällade att GC inte vill ha en diskussion.

Helt med på att det kom från en kundtjänst medarbetare. Formuleringen och tonen gör att jag reagerade.

Man behöver mer detaljer för att kunna se vem som har rätt eller fel i denna situation.
Det kan bli svårt att få den informationen.

Visa signatur

Cisco-certifierad Nätverkskonsult.
Driver en egen ISP
IPv6 förespråkare.

Permalänk
Medlem

12 stycken handlingar på inkommande. Fick hosta upp 54kr för detta. Konkurrensverket tar ut en avgift när begäran omfattar fler än 9 handlingar. Avgiften för den tionde handlingen är 50 SEK, därefter faktureras 2 SEK för varje tillkommande handling.

Tips på vart jag därefter kan ladda upp PDF filer som kan visas av samtliga. Blir roligt att se vad som skrivits/tipsats om.

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

12 stycken handlingar på inkommande. Fick hosta upp 54kr för detta. Konkurrensverket tar ut en avgift när begäran omfattar fler än 9 handlingar. Avgiften för den tionde handlingen är 50 SEK, därefter faktureras 2 SEK för varje tillkommande handling.

Tips på vart jag därefter kan ladda upp PDF filer som kan visas av samtliga. Blir roligt att se vad som skrivits/tipsats om.

<Uppladdad bildlänk>

Google Drive om du använder Googles tjänster

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Var kund hos Inleed/Jelles under en tid, men bytte sedan till en annan tjänsteleverantör. Är inte särskilt förvånad över det oprofessionella mejlet som har skickats ut till deras nuvarande kunder, då deras hantering mot kunderna inte har sett så bra ut historiskt sett.

De negativa recensioner som har lagts på Trustpilot, har nu magiskt försvunnit. Men av ren tur, har jag sparat denna screenshot:

https://imgur.com/a/OTCZQsU

I det samtalet som Jens Olsson(VD) uppmanar folk att ladda ner i recensionen(Är ett fullständigt samtal mellan kund och Jens), nämner kunden alla sina personuppgifter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JörgenM:

Var kund hos Inleed/Jelles under en tid, men bytte sedan till en annan tjänsteleverantör. Är inte särskilt förvånad över det oprofessionella mejlet som har skickats ut till deras nuvarande kunder, då deras hantering mot kunderna inte har sett så bra ut historiskt sett.

De negativa recensioner som har lagts på Trustpilot, har nu magiskt försvunnit. Men av ren tur, har jag sparat denna screenshot:

I det samtalet som Jens Olsson(VD) uppmanar folk att ladda ner i recensionen(Är ett fullständigt samtal mellan kund och Jens), nämner kunden alla sina personuppgifter.

Jag sparade också sådana samtal när jag jobbade på ISP. Däremot lade jag aldrig ut dem...
Jens verkar vara en väldigt lik kopia med en fd ägare på en annan ISP.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Skrivet av JörgenM:

Var kund hos Inleed/Jelles under en tid, men bytte sedan till en annan tjänsteleverantör. Är inte särskilt förvånad över det oprofessionella mejlet som har skickats ut till deras nuvarande kunder, då deras hantering mot kunderna inte har sett så bra ut historiskt sett.

De negativa recensioner som har lagts på Trustpilot, har nu magiskt försvunnit. Men av ren tur, har jag sparat denna screenshot:

https://imgur.com/a/HiAJzBO

I det samtalet som Jens Olsson(VD) uppmanar folk att ladda ner i recensionen(Är ett fullständigt samtal mellan kund och Jens), nämner kunden alla sina personuppgifter.

Helt bisarrt. Låter ju som att IP-only gör lite höststädning och kastar ut skiten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JörgenM:

Var kund hos Inleed/Jelles under en tid, men bytte sedan till en annan tjänsteleverantör. Är inte särskilt förvånad över det oprofessionella mejlet som har skickats ut till deras nuvarande kunder, då deras hantering mot kunderna inte har sett så bra ut historiskt sett.

De negativa recensioner som har lagts på Trustpilot, har nu magiskt försvunnit. Men av ren tur, har jag sparat denna screenshot:

https://imgur.com/a/HiAJzBO

I det samtalet som Jens Olsson(VD) uppmanar folk att ladda ner i recensionen(Är ett fullständigt samtal mellan kund och Jens), nämner kunden alla sina personuppgifter.

Det där räknas som en GDPR-incident som kunden kan klaga om till IMY.

Permalänk
Medlem

Vadan detta drevliknande beteende mot Inleed? Kanske har de gjort fel, kanske inte. Kanske är det GC som försöker dra en fuling. När vi får se handlingarna som beställdes ut ovan får vi kanske lite mer kött på benen. Fram till dess ska kanske många i tråden fundera på om inte deras kritik om "att ta det offentligt" etc även gäller dem själva, nu när de sågar företaget vid knäna baserat på andrahandsuppgifter. Tolka inte detta som ett försvar av uppläggande av personuppgifter om så har förekommit.

Full disclosure: jag är kund hos Inleed med billigaste hobbypaketet och kundtjänst har alltid varit supersnabb och hjälpsam, även på helger. Ledningen har jag aldrig haft kontakt med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av guermantes:

Vadan detta drevliknande beteende mot Inleed? Kanske har de gjort fel, kanske inte. Kanske är det GC som försöker dra en fuling. När vi får se handlingarna som beställdes ut ovan får vi kanske lite mer kött på benen. Fram till dess ska kanske många i tråden fundera på om inte deras kritik om "att ta det offentligt" etc även gäller dem själva, nu när de sågar företaget vid knäna baserat på andrahandsuppgifter. Tolka inte detta som ett försvar av uppläggande av personuppgifter om så har förekommit.

Full disclosure: jag är kund hos Inleed med billigaste hobbypaketet och kundtjänst har alltid varit supersnabb och hjälpsam, även på helger. Ledningen har jag aldrig haft kontakt med.

Jag har ingen konflikt med Inleed. Säger sig självt att Inleeds kunder inte är en del av konflikten mellan Inleed och GlobalConnect, det spelar ingen roll vad GlobalConnect skulle ha gjort då det som kommenterats varit uttalandet av VD och ägare av Inleed och det har ingen bäring om man tycker GlobalConnect begått några kontraktsbrott eller inte.