Det är så att jag har intervjuat på en av big 4 konsultföretagen och kommer säkerligen få en tjänst på deras salesforce team där man ska bygga crm-system till kunder. Jag undrar nu om detta är en bra väg för mig att ta, i och med att salesforce/crm verkar väldigt nischat som kan göra att jag fastnat där long term. Finns det någon som jobbar med detta och har erfarenheter att dela med sig?
Lite kort om mig, så är jag snart färdigutbildad KTH student som pluggar datateknik är i tidig 20års ålder. Gillar mest att jobba med frontend, såsom react, next osv. Vill gärna dock bli fullstack utvecklare.
Tycker tech ändras rätt så snabbt och vill kanske inte hamna efter. Men som sagt jag kan inte mycket om hur salesforce ser ut och vad man kan lära sig samt vad man kan ta med sig om man kanske vill sadla om till en traditionell utvecklare som jobbar med java, javascript osv, så kanske det blir svårt. Vill gärna höra vad ni tycker om det. Är bara ”rädd” för att fastna där om jag jobbar på big 4 i ett antal år.
@bonafidesniper förstår oron som 20 åring, men du har ungefär dubbelt så lång tid på dig att arbeta som du levt just nu.
Ta chansen, trivs du inte, byt
Nu för tiden arbetar folk ca 1,5-3 år på samma arbetsplats.
Erfarenhet är aldrig dåligt, bättre att göra nånting än ingenting.
Edit: Det är dock inte heller ovanligt att byta oftare än 1,5-3 år, särskilt i början, kan du bara förklara varför, så är det inget problem.