Permalänk
Medlem

Hög ms ingame via WIFI.

Flyttade till en ny lägenhet i början av året och lägenheten har bara ett nätverksuttag vilket är i vardagsrummet. Pallade inte dra en kabel genom halva lägenheten så köpte mig en Netgear USB A6210 AC1200. Problemet är att varje gång jag lirar WoW och så fort spelet börjar kräva lite trafik får jag 500-1000ms ingame och det slutar alltid med att jag får dela via telefonen. Kör jag med nätverkskabel är det stabilt. Har provat flytta routern till hallen och koppla in den direkt i fiberlådan men har fortfarande samma problem när jag kör via wifi. Routern jag har är en TP-Link Archer C7 AC1750 och den är 2.5 år gammal.

Börjar routern ge upp eller är det USB-stickan som inte klarar av att ta emot tillräckligt med bandbredd?

Permalänk
Medlem

Kan va din telefon som tar bandbredd, grannen som kör sitt WIFI på samma kanal och tex streamar TV via WIFI, kass hårdvara som flaskar osv

Visa signatur

MSI Leopard GP66 liquid metal | 11800H @4.5GHz all-c | 3070m @1470MHz/0.7v | 32GB DDR4 3200MHz cl19
Bild: LG C2 42"
Ljud: Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Medlem

Körde ett tag på usb dongel för wifi. Vid spel fick jag sätta en bordsfläkt vid dongeln då den överhettade. Var iofs många år sen men kolla så att den inte blir allt för varm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontooz:

Kan va din telefon som tar bandbredd, grannen som kör sitt WIFI på samma kanal och tex streamar TV via WIFI, kass hårdvara som flaskar osv

Kör sällan wifi via telefonen. Har provat byta kanal och frekvens men har inte hittat något som fungerar. Gjorde speedtest när jag började lagga och hade brutalt dålig ned/upp samt MS.

Permalänk
Medlem

Som en tidigare skrivit så hade jag samma upplevelse med USB wifi. Den överhettades ganska snabbt och jag var nere på 1mbit. Kanske är värmeproblem?

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen