Premiere Pro startar inte sen en en tid

Permalänk
Medlem

Premiere Pro startar inte sen en en tid

När jag startar Premiere Pro eller Rush så kommer jag till splash screen och sen stänger den.

Jag har haft uppe aktivitetshanteraren och ser att programmet dyker upp, försvinner. Det flashar förbi en kraschrapport som aktivt program men stängs innan jag hinner läsa. Tror det står Amd eller Adobe i namnet.

Endast Adobe videoprogram påverkas, PS,AI osv fungerar.

Jag har avinstallerat allt inclusive Cloud och Adobe Genuine service. Raderat cachefiler och följt varenda guide som finns. Jag har provat olika versioner av Premiere.

Jag har provat Safe Mode och att köra som admin.

Sist jag använde det var i våras, sen dess har jag uppgraderat grafikkort från 3070 till 7900 XTX. Jag har provat olika Adrenalinversioner och även med endast drivrutinen installerad.

Övrigt:
5800X
32 Gb 3600 Kingston Fury rgb nånting
980 Pro M2
Tillräcklig kylning för att ligga runt 60 grader max på både CPU och GPU.
Windows 10 Pro senaste versionen

För säkerhets skull har jag provat med HP Omen 27c och Samsung Odyssey G9.

Jag har stresstestat systemet med olika program så hårdvaran fungerar.

Jag har slut på idéer, någon som kan kan ge mig en ledtråd?

Visa signatur

Asus B550-f Gaming, Ryzen 7 5800x, Vengeance Pro DDR4 3600 MHz, Geforce RTX 3070 Ti OC, Asus 280 LLC II Aio, Philips Momentum 24 165hz

Permalänk
Medlem

Vet inte om detta hjälper dig men....

Jag har också helt plötsligt haft problem med Premiere Pro, kommer dock in i programmet men väl där så laggar allt och tillslut hänger det sig och man får starta om. Efter mycket googlande och felsökande hittade jag en liten process i aktivitetshanteraren som heter "antimalware service executable". Detta är något skydd som finns i windows och det orsakar en hel del problem för många (googla för mer info) men går att stänga av. När jag har det avstängt så fungerar Premiere Pro felfritt. Kanske fungerar det för dig också?

Windows Säkerhet -> Skydd mot virus och hot -> Under "inställningar för skydd mot virus och hot" tryck på hantera inställningar -> Under "skydd i realtid" tryck på AV. Detta gör jag nu varje gång innan jag startar Premiere pro och då fungerar det som sagt, har inte hittat någon bättre lösning än.

Hoppas att det funkar för dig med / D