Blev detta
https://komponentkoll.se/bild/sUUHE.png
Är ju insteg och budget, men tycker nog att mobot och chassit var det som stack ut mest.
Vad gäller chassit så var det knepigt med distanserna, gängade i tunn plåt så det gick nästan att vicka på dem. De man skulle skruva in själv var rejält besvärligt eftersom det var färg i hålen så att trycka för att få gängan att fästa samtidigt som man skulle se till att komma rakt krävdes verktyg. Satt 6 förmonterade ARGB fläktar, alla dock seriekopplade med egna kontakter och matade med sata så inget som kan kopplas direkt till moderkortet. De går fullt så länge datorn är på.
Kan ju säkert skaffa andra fläktar om ljudet blir störande, men då kommer vi till moderkortet. Fick rev 1.5 vilket av ngn anledning är det enda tillsammans med 1.6 som saknar bla LED headers. Så där hjälpte inte för-kontrollen riktigt eftesom specen anger att de har headers.
I Bios fanns ngt som Initial graphics output, och där står nu PCIe1. Borde jag byta det då jag kör utan grafikkort med 5600G? Fanns ett val jag tolkade som CPUn, å andra sidan har jag ju bild med den inställningen som nu gäller (PCIe1).
Har inte kommit förbi Bios än, får fixa windows i morgon.