WoW Classic Era Horde Pve server?

Permalänk
Medlem

WoW Classic Era Horde Pve server?

Hej

Jag har testat classic era och hamnade på Firemaw servern (mot bättre vetande) och jag blir helt galan på just pvp biten, jag är dels kass på det (när man levlar) men också OM det vore andra factionen på ungeför samma level så kunde det gå men nu är det levlel 60 horde rogue mot mina 20+ karaktärer och då är det 100% tråkigt....varje dag campar horde Redridge, sedan skickar Restedxp appen mig till Ashenwale och där går det lika dåligt att solo levla.

Så när jag googlat så säger folk Pyrewood för PVE men ALLA servrar på classic era utom Firemaw är LOW population.
Så jag undrar hur funkar det med olika servrar och dom sägs av vissa vara mergade...man hur VET jag det? betyder det att om jag startar på en low pop server PVE som horde från scratch så är det mycket folk där? någon som faktiskt VET hur det är?
med merge och hur det funkar idag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Salvion:

Hej

Jag har testat classic era och hamnade på Firemaw servern (mot bättre vetande) och jag blir helt galan på just pvp biten, jag är dels kass på det (när man levlar) men också OM det vore andra factionen på ungeför samma level så kunde det gå men nu är det levlel 60 horde rogue mot mina 20+ karaktärer och då är det 100% tråkigt....varje dag campar horde Redridge, sedan skickar Restedxp appen mig till Ashenwale och där går det lika dåligt att solo levla.

Så när jag googlat så säger folk Pyrewood för PVE men ALLA servrar på classic era utom Firemaw är LOW population.
Så jag undrar hur funkar det med olika servrar och dom sägs av vissa vara mergade...man hur VET jag det? betyder det att om jag startar på en low pop server PVE som horde från scratch så är det mycket folk där? någon som faktiskt VET hur det är?
med merge och hur det funkar idag?

https://ironforge.pro/population/era/ här kan du se indikationer på befolkning, sidan mäter antalet unika namn som laddas upp på https://vanilla.warcraftlogs.com/ veckovis. Pyrewood ser mycket riktigt ut att vara största PvE servern, det är ca 1000 unika karaktärer som har raid-logs uppladdade på warcraft logs, inte mycket men långt från dött.
De flesta väntar på season of discovery som kommer släppas 30 november, där kommer det vara full fart om du är ute efter att spela med folk.

Permalänk
Medlem

Är i ett casual raiding Svenskt guild på Pyrewood, mest dad gamers som sakta tar oss genom ICC HC.
Kan säkert fixa en inv om du är sugen, bara å PM'a här.

Permalänk
Medlem

Var så frustrerad att jag glömde...har redan några mid level Alliance på Pyrewood som det bär mig emot att deleta och flytta är ju dyrt om det ens går.

mest hoppades jag att servrarna var länkade är kanske ett bättre/mer korrekt ord, det som @SayZk säger är ju absolut en bra funktion.
OCH jag väntar också på SoD, men var tvungen att omplacera mina älskade katter som fått all min tid i några år och nu är jag uttråkad som fan så Wow var en lite krycka :-/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Är i ett casual raiding Svenskt guild på Pyrewood, mest dad gamers som sakta tar oss genom ICC HC.
Kan säkert fixa en inv om du är sugen, bara å PM'a här.

Snällt erbjudande men invite, men jag är på riktigt så kass på spelet att jag kör solo, det blir enklast så jag inte behöver förklara och be om ursäkt för min okunskap i dungeons, aldrig ens kört MC eller högre i classic och då har jag kört sedan beta...

Permalänk
Medlem

på classic era är alla pve servrar länkade med varandra, men välj pyrewood eller mirage raceway, har min gamla horde druid som en relik på mirage raceway horde stoltserande i sitt fulla T2 sen bwl patchen

Tyvärr är PVP - alliance mycket mer populärt så vill du ha mycket spelare runt dig finns det inget annat alternativ än alliance firemaw.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Salvion:

Snällt erbjudande men invite, men jag är på riktigt så kass på spelet att jag kör solo, det blir enklast så jag inte behöver förklara och be om ursäkt för min okunskap i dungeons, aldrig ens kört MC eller högre i classic och då har jag kört sedan beta...

Du kan joina för det sociala, häcklas bra i guildchatten ^^

Permalänk
Medlem

Jag har sååå tråkigt att jag startade på Mirage Raceway, får se om det är kul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Salvion:

Jag har sååå tråkigt att jag startade på Mirage Raceway, får se om det är kul.

Och så inser jag nu att länkade servrar inte innebär någonting alls för mig, bara guilder och AH som är länkat tydligen, så att försöka göra instanser är i princip lönlöst då tex Ogrimar är dött :-/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Salvion:

Och så inser jag nu att länkade servrar inte innebär någonting alls för mig, bara guilder och AH som är länkat tydligen, så att försöka göra instanser är i princip lönlöst då tex Ogrimar är dött :-/

Mirage är ju en alliance dominerad server tyvärr:
https://ironforge.pro/population/classic/?locale=EU

Otroligt tråkigt att blizzard låter balansen på servrar bli så katastrofal, men så är det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Mirage är ju en alliance dominerad server tyvärr:
https://ironforge.pro/population/classic/?locale=EU

Otroligt tråkigt att blizzard låter balansen på servrar bli så katastrofal, men så är det.

Ja där ser man, hade iofs inte kollat just det.

Och ju tråkigt för mig som inte är bekväm med PVP servrar, Firemaw är annars otroligt full med folk, precis som i gamla tider, AH är riktigt aktiv och man kan tjäna pengar även om man startar från noll.
Om ganking var av spelare i hyfsat samma levlel vore det ok, men när lel 50 rogues sitter dag ut och dag in i tex Redridge så tappar jag då helt lusten.

Ja ja får avvakta och se hur SoD blir, kan misstänka att det blir livat ett tag i alla fall.

tack för era tips!