Trött på bläckstråleskrivare. Laser med scanner bättre?

Permalänk
Medlem

Trött på bläckstråleskrivare. Laser med scanner bättre?

Tjo.

Efter bråkat med bläckstråleskrivare nr 6 typ nu så har jag tröttnat. Alltid samma sak med de inte kommer färg/svart, skippar rader, justeringsproblem osv. Slösade typ 50 sidor nu innan jag gav upp o gick till bibblan på isbanor o pröjsade 5kr/sidan.

Jag skriver inte ut så ofta. Så hur är laser. Slipper man dessa problem med justering, färg som torkar eller vad de nu gör osv.

Jag använder scannern dock rätt ofta för dokument. Så behöver ju en multifunktionell laser.
Och helst så billig som möjlig. Fax osv använder jag inte.
Behöver bara svart.

Någon som har erfarenhet av detta? Och kanske själva köpt någon billigare som fungerar bra?

Permalänk
Medlem

Gillar Brother laserskrivare, tycker de fungerar stabilt utan en massa lull eller "cloud". Har en separat Canon-scanner, då det känns onödigt att kombinera det med skrivaren.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Jag har en billig laserskrivare från samsung som väl är en tio år vid det här laget och den har aldrig krånglat. i och med laser så torkar eller förstörs inget när den inte används heller. så har du inga större krav på utskriften så kör på den billigaste kombinations-skrivaren med laser du kan hitta.

Permalänk
Medlem

Tackar för info. Kollat lite och verkar stor skillnad i både pris och storlek om man vill ha scanner. Typ 2-3 gånger högre pris o storlek.

Inte som bläckstråle med scanner typ.

Räcker kanske att scanna med mobilen idag. Är mest lite fakturor osv som jag scannar in. Behöver inte vara perfekt kvalitet.

Sen kanske fixa en separat scanner om man får mer plats

Verkar ju som laser är att föredra iaf så får nog bli en sådan.

Permalänk
Medlem

Har kvar min gamla multifunktions bläckstråle för scannern och en laser för utskrifter. Lite krångligare kopiera förstås, får först scanna och sedan skriva ut men det är ändå så sällan att jag kan leva med det. Därför kändes det onödigt köpa en laser med scanner utan köpte bara en billig Brother.

Har utrymme för båda så för mig funkar den lösningen ypperligt.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nivity:

Tackar för info. Kollat lite och verkar stor skillnad i både pris och storlek om man vill ha scanner. Typ 2-3 gånger högre pris o storlek.

Inte som bläckstråle med scanner typ.

Räcker kanske att scanna med mobilen idag. Är mest lite fakturor osv som jag scannar in. Behöver inte vara perfekt kvalitet.

Sen kanske fixa en separat scanner om man får mer plats

Verkar ju som laser är att föredra iaf så får nog bli en sådan.

Hade samma problem förr. Rekommenderar verkligen laserskrivare. De monokroma alltså det som skriver i svartvitt är minst och billigast. Skulle välja Brother som nån skrev och inte billiga HP. Även om min HP fungerat felfritt så försöker de hela tiden få sina kunder att endast köpa deras dyra kassetter och inte andras. Hört de skickat ut mjukvara till vissa som förhindra användning av andras än deras egna men inte märkt av det själv än. Ska köpa en laserskrivare med färg längre fram tänkte jag då jag ibland behövt skriva ut i färg men det hör till ovanligheterna.

Angående skanner så kan man få en vettig skanner för under tusenlappen t.ex. CanoScan LiDE 400. Annars funkar det att skanna med telefonen om det bara är kvitton.