Permalänk
Medlem

Värde på komponenter?

Hej. jag går i tankarna om att byta bort min gamla pc och köpa nytt.

Den jag tänkte sälja har följande.

Ryzen 5600x
B550F?
DDR4 16GB 3600mhz
RTX 3080 Msi trio X
Något halvtaskigt chassi och EVGA 850 W gold

Ska jag sälja allt separat eller som monterad dator?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muppyy:

Hej. jag går i tankarna om att byta bort min gamla pc och köpa nytt.

Den jag tänkte sälja har följande.

Ryzen 5600x
B550F?
DDR4 16GB 3600mhz
RTX 3080 Msi trio X
Något halvtaskigt chassi och EVGA 850 W gold

Ska jag sälja allt separat eller som monterad dator?

Separat om du säljer här i forumet, hel dator om du orkar försöka sälja på typ Facebook.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Separat om du säljer här i forumet, hel dator om du orkar försöka sälja på typ Facebook.

Skulle du kunna säga isch vad det är värt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Separat om du säljer här i forumet, hel dator om du orkar försöka sälja på typ Facebook.

Både i monterad dator samt separata.

Permalänk
Medlem

Ruggigt svårt faktiskt då min upplevelse är att folk verkar betala märkligt mycket för begagnade GPU's när det finns nya kort till mer attraktiva priser. Men personligen hade jag väl kunnat betala 5-6' för datorn, hade jag försökt sälja den på Facebook hade jag kanske lagt ut den för 10' och varit öppen för prutande ett par tusenlappar?

Edit:

Med hel dator förutsätter jag då alltså att den har både lagring och windows installerat förresten.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorg:

Ruggigt svårt faktiskt då min upplevelse är att folk verkar betala märkligt mycket för begagnade GPU's när det finns nya kort till mer attraktiva priser. Men personligen hade jag väl kunnat betala 5-6' för datorn, hade jag försökt sälja den på Facebook hade jag kanske lagt ut den för 10' och varit öppen för prutande ett par tusenlappar?

Lokalt dyker det upp datorer med Ryzen 3000 serien och typ RX 4/500 serien från AMD och GTX 1060-1070 ungefär för typ 8000kr på facebook hela tiden. Galet.

Men som sagt 10-12k på facebook och sänk med en tusenlapp varje vecka till den blir såld. Parallellt med blocket-annons.
Räkna med 8000kr på dessa sidor utan problem.

Som hel dator dvs.

En kollega köpte en liknande dator för 5000kr förra veckan. Priserna är väldigt beroende på vem som lägger upp och hur snabbt du vill få sålt.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.