Permalänk
Medlem

Kommer det finnas bättre handkontroll support? Testade för ett bra tag sedan och det kändes inte bra då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Riktigt taggad inför patchen nästa vecka. Kommer enormt mycket nytt och de verkar gå tvärtemot hur man valt att göra i PoE 2.

jag med! och så himla fint med lång ledigt

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av wootz91:

Kommer det finnas bättre handkontroll support? Testade för ett bra tag sedan och det kändes inte bra då.

Det blir uppdaterat med nästa patch, jag skulle provat igen. Kommer även WASD-rörelse.

Skrivet av Cyberz:

jag med! och så himla fint med lång ledigt

Så jäkla illa att jag bokat upp min fredagskväll redan :'( Kanske blir 'sjuk'.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Det blir uppdaterat med nästa patch, jag skulle provat igen. Kommer även WASD-rörelse.

Så jäkla illa att jag bokat upp min fredagskväll redan :'( Kanske blir 'sjuk'.

Vilken tur att det släpps på torsdag då

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Vilken tur att det släpps på torsdag då

Jag vet att det släpps på tors, det påverkar inte att jag inte kommer kunna spela hela fredagskvällen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Riktigt taggad inför patchen nästa vecka. Kommer enormt mycket nytt och de verkar gå tvärtemot hur man valt att göra i PoE 2.

Japp, var redan riktigt taggad på lite mer Last Epoch före PoE2 patchen, och suget blev ju inte mindre efter...
Har suttit och pillat på lite olika specs idag. Men försöker bestämma mig för vad det blir som första karaktär,
står mellan en Lightning Sorc, Warpath VK eller nya Heartseeker Marksman just nu.

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Skrivet av {SWEC}Rool82:

Japp, var redan riktigt taggad på lite mer Last Epoch före PoE2 patchen, och suget blev ju inte mindre efter...
Har suttit och pillat på lite olika specs idag. Men försöker bestämma mig för vad det blir som första karaktär,
står mellan en Lightning Sorc, Warpath VK eller nya Heartseeker Marksman just nu.

Samma, stängde ner poe2 efter lvl 20 denna säsongen...

Blir heartseeker eller något med fågeln för min del som första gubbe denna säsongen. Blir en av båda och en sentinel till slut iaf.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Samma, stängde ner poe2 efter lvl 20 denna säsongen...

Blir heartseeker eller något med fågeln för min del som första gubbe denna säsongen. Blir en av båda och en sentinel till slut iaf.

Körde min Huntress till lvl 40-ish innan jag gav upp och rerolla till en Artillery Balista - Smith of Kitava som jag faktiskt körde upp till maps. Men sedan orkade jag inge mer.

Ja det lutar nog åt en Heartseeker som start, men som nummer två lutar det åt en Warpath VK eller se om man kan få en Shield Throw FG att fungera. Ser ju ut som dom har fått lite lagom med buffar.

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

Vanliga Aberroth klar, blir helt klart byte av build inför Uber..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Känns som att vanliga kampanjen är ännu lättare i säsong 2! Spelet är riktigt roligt med bra drops osv. Men fallerar ju på att du inte behöver byta nån gear för spelet är så lätt. Väldigt konstigt tänk från utvecklarna.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Känns som att vanliga kampanjen är ännu lättare i säsong 2! Spelet är riktigt roligt med bra drops osv. Men fallerar ju på att du inte behöver byta nån gear för spelet är så lätt. Väldigt konstigt tänk från utvecklarna.

Personligen kunde jag inte bry mig mindre om kampanjen i majoriteten av arpg. Vill ha svårt end game. Men ja, det är väldigt lätt. Speciellt med powercreep som hjälper väldigt mycket early, nemesis-kistorna ffa kanske.

Själv har jag snart krigat mig över 1000 corruption. Väldigt kul endgame med CoF och nya grejor.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

lvl 80 nu och det känns..... bättre ?( Umbral blade Falconer) än S1 på nåt sätt, kan inte ens riktig sätta finger på vad. Ljudet är ff hemsk, det saknas RUMMMMS i attackerna. Snyggt är det alla ggr.
Hur öppnar man inställningar för Lootfilter på Steamdeck? Shift F på win är klart men Steam +x öppnar ingen keyboard med spelet igång.

Visa signatur

5800x -- 32Gb DDR4@3600 -- 3080Ti -- 500Gb M2+1Tb M2 +2x1Tb sata SSD

Permalänk
Medlem

Ja lite lätt är det väl.
Men kommer man från PoE2 så kan det vara lite skönt med

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av tombman:

Hur öppnar man inställningar för Lootfilter på Steamdeck? Shift F på win är klart men Steam +x öppnar ingen keyboard med spelet igång.

I Settings / Gameplay menyn har du en knapp för loot-filter också.

Visa signatur

Stuff and things!