D-Link M32 AX3200 Mesh system. Eagle Pro AI app. Går inte att binda enheten, ohanterad. Någon lösning eller lämna tillbaka till Kjell.com?

Permalänk
Medlem

D-Link M32 AX3200 Mesh system. Eagle Pro AI app. Går inte att binda enheten, ohanterad. Någon lösning eller lämna tillbaka till Kjell.com?

Nu har jag försökt ett otal gånger att lösa detta men fungerar fortfarande inte.
Detta gäller mesh-systemet D-Link M32 AX32000
Trodde jag gjorde ett riktigt kap med att köpa M32 Mesh för närmare halva priset hos Kjell.com, men så lätt var det inte.
https://www.kjell.com/se/produkter/natverk/tradlosa-routrar/d-link-m32-2-eagle-pro-ai-mesh-system-ax3200-2-pack-p65332

Jag har fått allt att fungera förutom sista steget, dvs att koppla routern och meshen till kontot i appen så jag kan kontrollera det.
Får upp ett felmeddelande som säger:
"Misslyckade att binda enheten, vänligen fabriksåterställ enheten och starta om enheten. "

Appen heter Eagle PRO AI och när man löser recensionerna verkar det vara många som har just detta problemet.
När jag pratat med D-links support-chat verkar de tro att det är ett hårdvarufel och bara skicka in.
Jag har inte lust att använda en mesh-enhet jag inte kan kontrollera helt eller lita på.
Någon som vet om någon lösning?
Tacksam för hjälp!

Något annat alternativ i samma prisklass om det inte finns någon lösning?

Permalänk
Medlem

Jag antar det inte riktigt är vad du är ute efter, men om du vill ta reda på om hårdvaran är i fungerande skick så kan du testa att boota OpenWrt. Firmware finns här.

I installationsinstruktionerns Finns varianten ”Flashing via uBoot” där man kopplar på en seriekabel och bootar en initramfs som i det steget inte gör några förändringar på routern. Men det bör gå att testa basala funktioner i det läget (skapa upp ett WiFi-nät). Bryts strömmen så är man tillbaka med orginalmjukvaran. Installationen permanentas inte förrän man kör sysupgrade från det RAM-bootade läget (går att göra genom webbgränssnittet).

Om du inte har ett problem med att inte kunna lämna tillbaka produkten så kan du köra den enklare installationen, ”Flashing via Recovery Web Interface”, men då installeras OpenWrt direkt. Mjukvaran tycks vara anpassad för en A1-hårdvarurevision, så kör man den här varianten så bör man nog titta på etiketterna först.

Om det är ett tvåpack så går det kanske att försöka göra installationen av orginalmjukvaran mot den andra enheten?

Permalänk

Hittade du någon lösning? köpte precis detta mesh-system, men har testat det mesta och har inte fått det till o fungera som det ska. Man kan gå via devicesetup.net i webbläsaren, men hittade ingen lösning där heller tyvärr.
Funderar på och returnera produkten imorgon.