EA släpper klassiska titlar på Steam

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trihxeem:

Bla bla dyrare spel bla bla mindre konkurrens - så länge det fungerar smidigt bryr jag mig inte.

🤦‍♂️

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt anledningen till att släppa dessa titlar utan nån typ av uppdatering så man kan köra dem på ett vettigt sätt på en modern PC. Känns bara som en cash in.

Hade förväntat mig mer av EA sen de släppte på lite med CC-Red Alert Remastered för några årsen.

Titta på SimCity3000 t.ex, ett spel som är byggt för lägre upplösning blir näst intill omöjligt att se vad det står på i menyer etc. Gränsnittet är väldigt smått.

Släpp en eller två titlar i taget och fixa till spelen istället. Ingen kvalité att hämta här direkt....

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Har ju funnits hur länge hos helst på GOG.

Inte C&C men övriga titlar stämmer bra. Trodde för en stund att även C&C fanns.

Saboteur är en underskattad och bortglömd titel om någon är sugen på något ganska unikt i WW2 eran.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

Den stora fördelen med GOG är ju faktiskt att spelen är DRM-fria, och kan då spelas oavsett om GOG finns kvar eller inte så länge du har det installerat eller har kvar installationsfilerna.
Jag vet att Steam har sagt att det ska fungera så om Steam skulle läggas ner någon gång, men det är inte så det fungerar idag

Många spel på Steam är i själva verket DRM-fria och kan spelas utan Steam, vilket sannolikt gäller dessa spel också eftersom EA inte lär ha bemödat sig om att lägga in DRM i dem när de ändå säljs utan på GOG. Däremot får man inga installationsfiler via Steam, så att t.ex. flytta ett spel till en annan dator kan vara lite knepigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Har ju funnits hur länge hos helst på GOG.

Finns inte på GOG, alltså alla spel som de nu släppt på Steam. Finns på EAs egna butik, och nu på Steam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Finns inte på GOG, alltså alla spel som de nu släppt på Steam. Finns på EAs egna butik, och nu på Steam.

Okej. C&C-spelen fanns inte men de övriga.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Funkar online lägena till cnc?

Permalänk

Fyfan, så fort jag såg artikeln publicerats så rusade jag in på steam och köpte C&C Collection. Har längtat så länge efter att spela Red Alert 2 och har aldrig riktigt fått det att fungera bra på Windows 10/11. Men nu fungerade det gallant.

Hade hoppas på att dom åtminstånde hade fixat steam achivements eller liknande men blir endå glad, bra jobbat EA! Mer klassiska spel åt folket!

Blir första EA spelet man köpt på ett decenium

Permalänk
Medlem
Skrivet av Visceral3D:

Fyfan, så fort jag såg artikeln publicerats så rusade jag in på steam och köpte C&C Collection. Har längtat så länge efter att spela Red Alert 2 och har aldrig riktigt fått det att fungera bra på Windows 10/11. Men nu fungerade det gallant.

Hade hoppas på att dom åtminstånde hade fixat steam achivements eller liknande men blir endå glad, bra jobbat EA! Mer klassiska spel åt folket!

Blir första EA spelet man köpt på ett decenium

Köpte paketet jag med. Jag började köra ra2 nu, riktigt kul. Har kört just ra2 förut men många andra jag inte kört fast jag tycker om C&C rätt mycket. Jag köpte också paketet för att markera att vi vill ha mer remastered av de andra spelen. Visa att det finns folk som vill ha klassiskt RTS.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact