Problem med PS5 kontroll

Permalänk

Problem med PS5 kontroll

Vet inte om jag lagt detta i rätt tråd men har problem med stick drift på båda mina PS5 kontroller.
Har kollat på massa olika tutorials om hur man fixar det
Som tex. att man ska plocka isär dosan och rengöra villket jag aldrig kommer att göra igen
Eftersom jag är rädd att jag ska förstöra dom...
Villket jag redan har gjort på ena dosan fast dock bara förstört högtalaren på den.

Sen säger folk att man ska göra en reset. Villket jag funderar mest över.
Det är många som säger att man ska ha dosan påslagen
Och andra säger att den ska vara avstängd när man gör en reset
Sen om man kollar på den officiella Playstation hemsidan så står det "Stäng av PlayStation5-konsolen"
Men i videor jag sett på Youtube har dom den påslagen?!
Vad äre jag missar? Jag fattar inte?! Alla säger olika?!
Dock så går jag hellre efter vad Playstation säger ist för att lyssna på nån random på Youtube.

Sen står det "Anslut handkontrollen till PS5-konsolen med hjälp av den officiella USB-kabel
som medföljde handkontrollen och tryck sedan på PS-knappen"
Dock har inte jag den officiella USB-kabel då jag har köpt mitt PS5 av en polare
Och fick med en Nintendo Switch-kabel ist.. Och han hittar inte PS5-kabeln heller....
Spelar detta någon roll tro? Läre jag ha den officiella PS5 kabeln kanske?
Tänkte på eftersom jag fortfarande har stick drift
Så kanske det kommer funka med en officiell PS5 kabel med att göra en reset?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av diveb0mb_:

Vet inte om jag lagt detta i rätt tråd men har problem med stick drift på båda mina PS5 kontroller.
Har kollat på massa olika tutorials om hur man fixar det
Som tex. att man ska plocka isär dosan och rengöra villket jag aldrig kommer att göra igen
Eftersom jag är rädd att jag ska förstöra dom...
Villket jag redan har gjort på ena dosan fast dock bara förstört högtalaren på den.

Sen säger folk att man ska göra en reset. Villket jag funderar mest över.
Det är många som säger att man ska ha dosan påslagen
Och andra säger att den ska vara avstängd när man gör en reset
Sen om man kollar på den officiella Playstation hemsidan så står det "Stäng av PlayStation5-konsolen"
Men i videor jag sett på Youtube har dom den påslagen?!
Vad äre jag missar? Jag fattar inte?! Alla säger olika?!
Dock så går jag hellre efter vad Playstation säger ist för att lyssna på nån random på Youtube.

Sen står det "Anslut handkontrollen till PS5-konsolen med hjälp av den officiella USB-kabel
som medföljde handkontrollen och tryck sedan på PS-knappen"
Dock har inte jag den officiella USB-kabel då jag har köpt mitt PS5 av en polare
Och fick med en Nintendo Switch-kabel ist.. Och han hittar inte PS5-kabeln heller....
Spelar detta någon roll tro? Läre jag ha den officiella PS5 kabeln kanske?
Tänkte på eftersom jag fortfarande har stick drift
Så kanske det kommer funka med en officiell PS5 kabel med att göra en reset?!

Försökte flera gånger göra reset på min PS5 kontroller utan framgång när jag hade driftproblem senast.
Även om om det såg ut som kontrollen resetade sig när man tryckte ner resetknappen (kontrollern började blinka orange), så hade den kvar parningen och jag kunde fortfarande starta min PS5 utan kabel.

Gick istället tillbaka till elgiganten och fick kontrollen utbytt mot en ny direkt utan problem. Fick dessutom ett nytt kvitto, så förhoppningsvis har man nu ytterligare 3 år på sig att byta om det skulle hända igen.

Så länge dina kontroller är under 3 år så borde det inte vara några problem att få dem utbytta på reklamationsrätten.

Permalänk
Skrivet av Chess_Norris:

Försökte flera gånger göra reset på min PS5 kontroller utan framgång när jag hade driftproblem senast.
Även om om det såg ut som kontrollen resetade sig när man tryckte ner resetknappen (kontrollern började blinka orange), så hade den kvar parningen och jag kunde fortfarande starta min PS5 utan kabel.

Gick istället tillbaka till elgiganten och fick kontrollen utbytt mot en ny direkt utan problem. Fick dessutom ett nytt kvitto, så förhoppningsvis har man nu ytterligare 3 år på sig att byta om det skulle hända igen.

Så länge dina kontroller är under 3 år så borde det inte vara några problem att få dem utbytta på reklamationsrätten.

Mina kontroller blinkar ingenting när jag trycker på resetknappen.
Jag gör precis som det står här:
https://www.playstation.com/sv-se/support/hardware/troubleshoot-dualsense/

Men inget händer..
Gjorde dock en ansökning om reparation på Playstations hemsida
Och fick skriva in serienummret och det där
Men stog bara att det inte fanns nån garanti kvar på dosan.

Sen har jag ju inget kvitto eller nånting då jag köpte mitt PS5 av en polare.
Konsollen var knappt använd då när jag köpte den av han.
Och han hittar varken orginal PS5-sladden eller nå kvitton..

Det jag tänkter göra dock är att köpa en helt ny dosa.
För det verkar inte finnas nån annan lösning.