Beställa måttanpassade sidopaneler till chassi?

Permalänk
Medlem

Beställa måttanpassade sidopaneler till chassi?

Jag äger ett Inwin 805-chassi som jag haft i snart 9 år. Tyvärr råkade jag nyligen tappa en av sidopanelerna i härdat glas på en hård yta. Björn Afzelius låt om tusen bitar passar bra i detta sammanhanget

Jag har försökt hitta ersättningspanel online men tyvärr verkar det inte gå att beställa. Är det någon som vet om man kan beställa måttanpassade paneler någonstans? Där man kan markera ut för skruvhål osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredrik831:

Jag äger ett Inwin 805-chassi som jag haft i snart 9 år. Tyvärr råkade jag nyligen tappa en av sidopanelerna i härdat glas på en hård yta. Björn Afzelius låt om tusen bitar passar bra i detta sammanhanget

Jag har försökt hitta ersättningspanel online men tyvärr verkar det inte gå att beställa. Är det någon som vet om man kan beställa måttanpassade paneler någonstans? Där man kan markera ut för skruvhål osv.

Gör en ritning och kontakta närmsta glasmästare. De borde ha möjlighet att tillverka en ny åt dig.

Var dock beredd att det kommer att kosta en slant.

Permalänk
Medlem

Är det bara höjd bredd och tjocklek så kanske https://www.plexiglas-shop.com/ kan vara nåt.

Permalänk
Medlem

Akrylglas (plexiglas) är mycket mer lättarbetat och finns på tex biltema. Inte lika fint/klart som riktigt glas men billigare och enklare att kapa och borra i om du ska fixa själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredrik831:

Jag äger ett Inwin 805-chassi som jag haft i snart 9 år. Tyvärr råkade jag nyligen tappa en av sidopanelerna i härdat glas på en hård yta. Björn Afzelius låt om tusen bitar passar bra i detta sammanhanget

Jag har försökt hitta ersättningspanel online men tyvärr verkar det inte gå att beställa. Är det någon som vet om man kan beställa måttanpassade paneler någonstans? Där man kan markera ut för skruvhål osv.

Jag tror att det blir billigare att köpa nytt chassi än att specialbeställa sidopaneler tyvärr...

Visa signatur

EndeavourOS: Your Search for Best Arch Distro Ends Here
Ryzen 7 7800X3D » RX6950XT » 32GB DDR5 6000MHz CL30

Permalänk
Medlem
Skrivet av QRikard:

Akrylglas (plexiglas) är mycket mer lättarbetat och finns på tex biltema. Inte lika fint/klart som riktigt glas men billigare och enklare att kapa och borra i om du ska fixa själv.

Tack för tipset! Ser att det finns på Jula på kampanj just nu.

Permalänk
Medlem

Eller så tar du bara en bit plåt och popnitar fast den, är fönstret viktigt för dig?