Foton och Filmer blir förvrängda?

Permalänk

Foton och Filmer blir förvrängda?

Hjälp. Snälla.
Jag har försökt ladda upp antingen foton och filmer från min iPhone till min stationära dator, och flera gånger om något så skärs bilderna av, nästan helt, och vissa filmer går bara inte att ladda upp.

Låt oss säga att jag har 400 bilder och 100 filmer.
När jag försöker ladda upp mina bilder till datorn så kommer/visas hälften upp?
Vad är det som försigår?!

Jag vill dock säga jag har mycket gott utrymme på mina hårddiskar och gott med lagringsutrymme.
Är det något fel med datorn?
Jag behöver desperat hjälp, jag vet inte hur många bra bilder som har gått till spillo på grund av detta...

Permalänk
Medlem

Har du testat ladda upp på iCloud och kollat på bilderna där? Eller annan molntjänst.
Ser ut som korrupta filer men ändå inte.

Permalänk
Expertgissare

Om du kopierar bilderna från telefonen till datorn så borde det vara lugnt med dina foton och videor på telefonen om inte problemet ligger i din iphone.
Kolla om du har kvar dina bilder på telefonen och se om du har samma problem där.

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon RX 570 -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk

Sådär såg det ut när min laging i en telefon börjat lämna in och filerna tappat data delvis.

Men visst kan ju va nått annat också.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Sparade Bilder.

Skrivet av Edvin-89:

Om du kopierar bilderna från telefonen till datorn så borde det vara lugnt med dina foton och videor på telefonen om inte problemet ligger i din iphone.
Kolla om du har kvar dina bilder på telefonen och se om du har samma problem där.

Hej. Dom bilderna jag har är ""sparade"" på icloud.
Det jag fruktar är att i värsta fall måste jag duplicera de bilder och foton som inte kommer fram...

Jag har innan laddat upp foton från telefonen till datorn utan problem, vet inte vad som krånglar nu.

Permalänk
Medlem

Jag hade nog börjat med att ladda ner OneDrive och testa synka några bilder där för att se hur resultatet blir, alltid det jag för över till datorn med.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av LillaDrvken:

Hej. Dom bilderna jag har är ""sparade"" på icloud.
Det jag fruktar är att i värsta fall måste jag duplicera de bilder och foton som inte kommer fram...

Jag har innan laddat upp foton från telefonen till datorn utan problem, vet inte vad som krånglar nu.

Om du har bilderna sparade i icloud så borde du kunna spara dom till datorn därifrån?
Har inga egna erfarenheter av apple så kan inte säga exakt hur det är, men känns spontant som att du borde kunna logga in på icloud via datorn och komma åt och spara dom den vägen.

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon RX 570 -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Skrivet av Edvin-89:

Om du har bilderna sparade i icloud så borde du kunna spara dom till datorn därifrån?
Har inga egna erfarenheter av apple så kan inte säga exakt hur det är, men känns spontant som att du borde kunna logga in på icloud via datorn och komma åt och spara dom den vägen.

Det borde väl funka, eller så är det något annat tekniskt fel...