Ge oss bättre integritet, tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

Källa på det? Jag är inte så insatt tydligen

https://www.cbsnews.com/sanfrancisco/news/law-enforcement-inv...
Investigators are broadening their DNA searches beyond government databases and demanding genetic information from companies that do ancestry research for their customers.

https://www.cnbc.com/2018/06/16/5-biggest-risks-of-sharing-dn...
Law enforcement and the federal government can pressure these companies to share your DNA.
Requests from law enforcement and courts for your data are already happening and also can be done under subpoena.

Major DNA Testing Company Sharing Genetic Data With the FBI
https://www.bloomberg.com/news/articles/2019-02-01/major-dna-...

--
Bara ett axplock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OSkar000:

Grovt förenklat ja. Starta om din router så har du med stor sannolikhet en ny ip-adress.

Jag skulle säga att det normalt är låg sannolikhet att du får en ny ip-adress efter omstart av routern.

Visserligen lite anekdotiskt men jag har haft samma ip-adress sista 5-6 åren trots omstarter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av OSkar000:

Grovt förenklat ja. Starta om din router så har du med stor sannolikhet en ny ip-adress.

IP-bann var mer effektivt på den gamla onda tiden när de i min generation satt i datorsalen i skolan och skrev dumheter här

Nope, enda man kan göra är att inte besöka hemsidan på 30 till 60 dagar. Eller meddela deras ägare direkt att radera din data från deras servrar.

Visa signatur

Make Sweclockers Great Again.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av joakim99:

Jag skulle säga att det normalt är låg sannolikhet att du får en ny ip-adress efter omstart av routern.

Visserligen lite anekdotiskt men jag har haft samma ip-adress sista 5-6 åren trots omstarter.

Okej, ska inte säga mot dig på det i ditt fall.

Många saker påverkar

Fiber/adsl(utdöende)/mobilt bredband
Leverantör, vissa ger inte ens ett publikt IP längre
Stadsnät/fibernät.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pågenbröd:

Nope, enda man kan göra är att inte besöka hemsidan på 30 till 60 dagar. Eller meddela deras ägare direkt att radera din data från deras servrar.

Eller skaffa en vpn? Förstår inte hur du kan röra dig på internet utan en vpn om du är så rädd om att din ip lagras hos någon annan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OSkar000:

Okej, ska inte säga mot dig på det i ditt fall.

Många saker påverkar

Fiber/adsl(utdöende)/mobilt bredband
Leverantör, vissa ger inte ens ett publikt IP längre
Stadsnät/fibernät.

Tror bestämt du menar statisk IP-adress. Utan publik IP-adress kommer du inte ut på Internet.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700X 3.8 GHz 20MB | ASUS PRIME X370-PRO | MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8GB | G.Skill 16GB DDR4 3200 MHz CL14 Flare X | Corsair RM650x 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av noMad17:

Tror bestämt du menar statisk IP-adress. Utan publik IP-adress kommer du inte ut på Internet.

Nej, han säger rätt.

Vi som får CGNAT får inte en publik ipadress.

Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM

Permalänk
Skrivet av FX9:

Nej, han säger rätt.

Vi som får CGNAT får inte en publik ipadress.

Jo det får du men den slutar vid din leverantörs nat som sitter nånstans i världen

Söker du upp din externa adress via valfri hemsida så kommer du se adressen till din isp's enhet som delar upp nätverket aka din leverantörs router typ som du sitter kopplad bakom.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Jo det får du men den slutar vid din leverantörs nat som sitter nånstans i världen

Söker du upp din externa adress via valfri hemsida så kommer du se adressen till din isp's enhet som delar upp nätverket aka din leverantörs router typ som du sitter kopplad bakom.

Det vet jag, men det är inte det man menar när man säger att man har en publik IP eller inte. Om man säger att man har en publik IP så menar man att den IP som din Router har(wan) inte ligger bakom CGNAT.

Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM

Permalänk
Avstängd

Brave + VPN = No info for you!

Visa signatur

Lulz

Permalänk
Medlem

Läste igenom den nya integritetspolicyn, godkände den och kollade i webbläsarens "visa källa". Mycket renare Bra jobbat! Känner mig lugnare nu.

Och när och om ni väl börjar att erbjuda donationer, räkna med mig.

Nu väntar jag på att källkoden för era funktioner eller hela SweClockers lanseras

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.