Ken ej logga in på google- eller samsungkonto med återställd telefon

Permalänk
Medlem

Ken ej logga in på google- eller samsungkonto med återställd telefon

Hej och ursäkta att det är helt fel forum och att jag nu framstår som en fullständig idiot, men jag har ett problem jag inte kunnat lösa.
Gjorde misstaget att aktivera Google Gemini, vilket jag ångrade omedelbart. Eftersom detta inte verkar gå att stänga av så valde jag att fabriksåterställa min G21 U. Det skulle jag inte gjort.
När jag försöker att logga in på mina google- och samsung-konton så skickar respektive en tvåverifieringskod till min telefon, som jag nyss har återställt. Kort sagt: Det kommer inga koder. Hur i HE löser jag det? Har googlat (trots bättre vetande nu då..) till skavsår på fingrarna men hittar ingen lösning. Jag kan helt enkelt inte verifiera min identitet utan att vara inloggad på en enhet, vilket jag inte kan då jag bara har den telefonen jag nyss har återställt.
Jag är knappast först om detta, men hittar noll info. Tacksam för svar.
/Daniel

Permalänk
Medlem

Har du kollat detta om att återställa kontot? https://support.google.com/accounts/answer/7682439?hl=sv

Visa signatur

CPU: 9800X3D
Moderkort: MSI Gaming Plus X670E
GPU: AMD 7800XT

Permalänk
Medlem

Inte fel forum, men fel forumdel. "Moln- och Internettjänster" hade varit ett bättre ställe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakinger:

Har du kollat detta om att återställa kontot? https://support.google.com/accounts/answer/7682439?hl=sv

Jag har fabriksåterställt telefonen enligt konstens alla regler. Backat upp inställningar och hela joxet till molnet, kopierat filer till min stationära server och hela klabbet. Men när jag ska logga in på mitt googlekonto så skickar google en verifieringskod till telefonen som jag just har återställt, vilken saknar appen för verifiering, som kräver googlekonto för att installeras. Ett moment 22 så det skriker om det. Kod via sms, vilket hade funkat, är inte möjligt. Det står att den möjligheten är avaktiverad eftersom det finns säkrare alternativ att aktivera kontot. Inga av dessa alternativ funkar dock.
/Daniel

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Jag åkte på samma sak när jag återställde min farmors telefon i midsommar, men hur fan jag gjorde för att lösa det kommer jag typ inte ihåg

Tror jag prövade "glömt lösenord" och satte hennes simkort i min telefon

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Jag åkte på samma sak när jag återställde min farmors telefon i midsommar, men hur fan jag gjorde för att lösa det kommer jag typ inte ihåg

Tror jag prövade "glömt lösenord" och satte hennes simkort i min telefon

Det var så det fick bli. Dammade av en tre år gammal lur som fick ta emot simkort och diverse koder under lördagskvällen. Inte direkt vad jag hade tänkt pyssla med men ändå skönt att telefonen fungerar och "typ" allt är tillbaka..