Kan inte lägga till betalningsmetod på Meta

Permalänk
Medlem

Kan inte lägga till betalningsmetod på Meta

Skaffar en ny tråd angående ett problem med att lägga till sitt betalkort på Meta.

Har varit i kontakt med Meta support och jag har testat alla deras sätt att försöka få det tillagt men det står bara "Det gick inte att lägga till betalnigsmetod" "Vi kunde tyvärr inte lägga till din betalningsmetod"

Har testat via 3 olika webbläsare, via appen, kört med bara mobildata, icognito läge, annat betalkort, och jag en massa fler alternativ med hjälp via support och dom sa att dom kan inte hjälpa mig mer att jag skulle kontakta min bank.

Har precis varit då i kontakt med banken och dom säger att detta är inte ovanligt problem att folk ringer in om och det är inte hos dom felet ligger hos.

Nu tänkte jag att jag testar lägga till paypal konto istället men där står det direkt "Ett fel har inträffat Det går inte att nå Paypal"

Så min fråga är då jag uppenbarligen inte är ensamen om detta, hur har ni löst detta? Finns det någon extern sida där man kan köpa sina spel och få det som en giftcode istället?

Börjar bli ganska frusterad att inte kunna nyttja sitt nya vr heatset...

Visa signatur

B650 gaming plus, Ryzen 7 7800X3d + Corsair h100, 2x16 5200 mhz DDR5, Samsung 980 pro 2 tb, Corsair RM850X

Permalänk
Medlem

Är kortet öppet för internetköp och utlandsköp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Är kortet öppet för internetköp och utlandsköp?

Ja. Har köpt via andra platformar i flera år, men som jag skrev så har jag även varit i kontakt med min bank och dom kan inte se några problem där alls utan det är hos Metas sida problemet ligger.

Men då varken Meta eller min bank kan hjälpa mig så vet jag inte var jag ska börja om nu?

Finns det någonstans att köpa giftcode för spelen man vill ha, och sen bara lägga in koden?

Visa signatur

B650 gaming plus, Ryzen 7 7800X3d + Corsair h100, 2x16 5200 mhz DDR5, Samsung 980 pro 2 tb, Corsair RM850X

Permalänk
Medlem

Sist jag handla på Steam och där Steam vägra acceptera kortet berodde det på att på kortet står det bara 2 av mina förnamn, men egentligen skulle mitt tredje också vara med, då funka det.
En annan anledning som jag varit med om är att stället man vill betala på inte accepterar svenska tecken i namn..
En tredje anledning kan vara att kortet inte är öppet för köp utanför Sverige och/eller inte är öppet för internetköp..

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Sist jag handla på Steam och där Steam vägra acceptera kortet berodde det på att på kortet står det bara 2 av mina förnamn, men egentligen skulle mitt tredje också vara med, då funka det.
En annan anledning som jag varit med om är att stället man vill betala på inte accepterar svenska tecken i namn..
En tredje anledning kan vara att kortet inte är öppet för köp utanför Sverige och/eller inte är öppet för internetköp..

I meta appen eller webbläsare får dui inte alternativet att skriva in namn, utan endast kortupgifter

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whaea:

Ja. Har köpt via andra platformar i flera år, men som jag skrev så har jag även varit i kontakt med min bank och dom kan inte se några problem där alls utan det är hos Metas sida problemet ligger.

Att du köpt via andra butiker online spelar ingen roll, det kan funka olika beroende på vilken kortbetalningstjänst sidan använder sig av, om du inte har dubbelkollat dina kortinställningar så gör det.

Skrivet av Whaea:

Men då varken Meta eller min bank kan hjälpa mig så vet jag inte var jag ska börja om nu?

Finns det någonstans att köpa giftcode för spelen man vill ha, och sen bara lägga in koden?

Då skulle jag skaffa ett andra kort, typ Klarna

Permalänk
Medlem

@Whaea Är korten du testat bara DEBIT-kort kanske?

En annan vild chansning är att du någon gång blivit flaggad på FB någon gång och fått låg intern rating (sådant som vi användare inte får reda på)?

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Att du köpt via andra butiker online spelar ingen roll, det kan funka olika beroende på vilken kortbetalningstjänst sidan använder sig av, om du inte har dubbelkollat dina kortinställningar så gör det.

Då skulle jag skaffa ett andra kort, typ Klarna

Alternativen som finns för att välja betalningsmetod är kreditkort eller paypal. Finns inget "klarna" alternativ

Kortinställningarna är kontrollerade, testat lägga in min farsas kort, även min systers, och som sagt även kontaktat min bank för att se om problemet ligger hos dom.

Skrivet av Joppis:

@Whaea Är korten du testat bara DEBIT-kort kanske?

En annan vild chansning är att du någon gång blivit flaggad på FB någon gång och fått låg intern rating (sådant som vi användare inte får reda på)?

Ja, bara debit. Men som sagt så har jag ingen annan möjlighet till något annat kort. Alternativen som finns är endast kreditkort eller paypal och paypal kommer man inte alls åt.

Välidigt osäker med "intern rating" men använder knappt facebook, aldrig haft mitt kort där, aldrig skrivit något olämpligt, som sagt ända sen jag skaffade facebook har jag typ aldrig en publicerat något där

Visa signatur

Permalänk
Medlem

UPDATERING!

Jag återställde hela headsetet, samt återställde appen på mobilen och hör och häpna nu gick det att koppla mitt Paypal konto till Meta och köpet gick igenom.

Nu testade jag även att lägga till mitt kreditkort och det gick nu med!

Så för er som råkar ut för samma besvär så testa att fabrikåterställa både vr headsetet och mobilappen, nu funkar allt!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whaea:

Alternativen som finns för att välja betalningsmetod är kreditkort eller paypal. Finns inget "klarna" alternativ

med "skaffa ett andra kort, typ Klarna" menar jag att skaffa ett klarna-kort. Vet inte hur det misstolkades. Men eftersom det funkade nu så glöm det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whaea:

Ja, bara debit. Men som sagt så har jag ingen annan möjlighet till något annat kort. Alternativen som finns är endast kreditkort eller paypal och paypal kommer man inte alls åt.

Okej, oklart om det är orsaken men det finns flera som inte godkänner debit. Exempelvis kan man inte betala för streamingtjänsten hos F1.com med sådant kort.

Men skumt att även Paypal inte funkar. Paypal kanske informerar Meta att det är ett debit eller credit som är kopplat.

Edit: Såg nu att du löst allting

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

med "skaffa ett andra kort, typ Klarna" menar jag att skaffa ett klarna-kort. Vet inte hur det misstolkades. Men eftersom det funkade nu så glöm det.

Ja min hjärna hänger inte alltid med dessutom under allt detta man gått igenom med att bläddra och läsa hit och dit och mitt i frustrationen

Men tack för att du tog dig tid att svara, nu är det äntligen löst

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vet inte om det är så längre.
Men förut kunde man skriva in sina kontaktuppgifter som hemadress mm.
Använde men formatet xxxxx på postnr blev en massa saker fel med registreringar osv.
Skrev man postnr xxx xx så funkade allt som det skulle

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc