Såg precis Louis Rossmanns senaste video om Samsung (tydligen hade deras hörlurar exploderat i en kunds öra och gjort henne döv). Hur som helst visade han upp ett par Shure RMCE-BT2 där batteri och Bluetooth tekniken sitter i en enhet som man sen kopplar valfria hörlurar till. Det lät sjukt smidigt, fanns möjlighet att byta batteriet också.
RMCE-BT2 är enligt tillverkarens egna hemsida en utgående modell och när jag hittar på en svensk sida var de väldigt dyra. Antar att de är kvalitetsljud i dessa. Jag är ingen audiofil och har egentligen inte särskilt höga krav men undrar om det finns alternativ till dessa? Som man kan koppla valfria (3.5mm?) lurar till och där man kan byta och hitta ersättningsbatteri.
Behöver inte vara eller bör helst inte vara premium eller superpremium då jag inte har höga ljudkrav (men desto mer priskänslig). Lyssna bara på lite musik ibland när jag promenerar. I övrigt önskas mikrofon så att man kan föra telefonsamtal. Finns inget budgetalternativ så vill jag ändå höra vad mer som finns på marknaden likt detta.
Tips och förslag mottages tacksamt! Har varit på jakt efter trådlösa hörlurar men inte hittat något som lockar förrän nu.
Aha, det är en trådlös Bluetooth sändare/mottagare jag är ute efter. Exempelvis: https://www.kjell.com/se/produkter/mobilt/lyssna-koppla-av/mu...
Kunde inte läsa att den stödjer mikrofon men oavsett, det verkar ju finnas en del. Det går säkert inte att byta batteri på så billiga dock.
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.