Bannad på facebook av fejk instagram

Permalänk

Bannad på facebook av fejk instagram

Hej som rubriken lyder. Jag blev bannad på facebook några dagar sedan, anledningen något Instagram konto jag inte är ägare utav. Jag vet inte hur detta kan ha hänt, men av någon anledning är det länkat.

Jag driver företag som jag har via facebook, samt messenger både privat och i arbete. Jag kan inte logga in, för att kunna göra något hänvisar den mig till att logga in på mitt bannade konto (dvs Instagram kontot som inte är mitt)

Jag vet inte hur jag ska göra. Hittar ingen mejl, telefon eller något. Alla hjälpsidor är värdelösa och hänvisar mig till att logga in, vilket jag då inte kan.

Någon som kan hjälpa mig?

https://ibb.co/19DNBws

Permalänk

du är nog rökt.

troligen har någon gjort ett instagramkonto med dina personuppgifter för att göra något som antingen bryter mot någon lag eller deras TOS.

så att du ska få tillgång igen är troligen upp till dig att bevisa att det inte är du som skapat kontot vilket är mer eller mindre omöjligt.

och chansen att "kontoskaparen" ska logga in och försöka överklaga beslutet är obefintlig utan de tar bara nästa lapp ur högen med stulna personuppgifter.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

du är nog rökt.

troligen har någon gjort ett instagramkonto med dina personuppgifter för att göra något som antingen bryter mot någon lag eller deras TOS.

så att du ska få tillgång igen är troligen upp till dig att bevisa att det inte är du som skapat kontot vilket är mer eller mindre omöjligt.

och chansen att "kontoskaparen" ska logga in och försöka överklaga beslutet är obefintlig utan de tar bara nästa lapp ur högen med stulna personuppgifter.

Hej, har du någon erfarenhet i det eller är det ren spekulation från din sida?

Permalänk
Skrivet av spicy_mama:

Hej, har du någon erfarenhet i det eller är det ren spekulation från din sida?

liknande trådar jag sett förut som slutat i att om de inte kan verifiera vem de är så är man utelåst.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

liknande trådar jag sett förut som slutat i att om de inte kan verifiera vem de är så är man utelåst.

Hade tur som fick det löst. Fick köpa Meta-premium. Kontakta supported via instagram. Tredje försöket fick jag allt återställt. Tänker så du kan sprida det vidare om det händer dig eller någon undrar. Mvh