Telenor fiber-TV övergår till TV-hub som kräver internet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Janno1000:

Fick denna nya box idag och blev ännu mer besviken än jag trodde.

Dåliga konfigurationsmöjligheter. Beroende av wifi, samt det värsta...ingen möjlighet att spola. Nu lkänns det ju som man är tillbaka i stenåldern Har de senaste 5 åren kunnat se allt jag vellat se, utan reklam, och när tid funnits. Nu verkar det inte gå att spola eller pausa överhuvudtaget. Samna sak i telenor appen också nu. Boxens kanaltablå verkar "wrappa'" den. Men visst kunde man spola i play förut?

Sen text-tv är ju också kört. När det är livat i huset så känns det bra att ha text Sen verkar det som sagt inte heller gå att varken pausa, om någon stör eller spola tillbaks, om man nu skulle missa nåt när någon stört, när nan nu inte ens kan se texten.

Om nån har ett tips på nån annan tv-leverantör som kever upp till telenors gamla tv-box så är jag idel öra. Flr det här kommer inte att funka för mig.

Hur gick det för dig? Hur ser du på tv nu?
Besvikelsen blev lika stor här hemma när Telenor började krångla med sin IPTV tjänst och bytte ut Arris boxen mot den där tv-hubben som var sämre på allt. Kass bildkvalitet, osynkat ljud, seg och framförallt avsaknandet av möjligheten att kunna pausa en sändning osv. Trots att vi hade snabbt wifi hemma.
Det slutade i att vi beställde IPTV hos Allente istället. Det var det bästa vi kunde få som var mer likt det Telenor erbjöd tidigare. Det kostar kanske lite mer men det var det värt. Boxen Allente 1 tjatade jag till mig gratis.
Den boxen får tv signalen via nätverkskabel precis som Arrix boxen. Men den kräver också wifi som jag ännu inte har förstått varför, om den kanske kräver det för de installerade streamingapparna eller annat jag vet inte.
Den funkar i alla fall toppen då den är snabb, hög bildkvalitet om inte bättre än Arris och ljudet har aldrig varit osynkat.
Det går att köpa till hårddisk till den för inspelning.
Men det går ändå utan hårddisk att pausa några minuter, spola fram och tillbaka och starta om osändningar. Det här var den viktigaste delen för oss när vi hade Telenor och som de tog bort den möjligheten för oss!
Så vi är väldigt glada att vi kan se på tv på det sättet igen!