Anmäl dig till Roborock Challenge!
Permalänk

Städa datorn utomhus i ~10c

Jag tänkte blåsa ur och göra rent min dator från damm imorgon. Gjorde det utomhus på balkongen i våras, och jag tänkte göra detsamma imorgon. Det ska inte regna enligt väderprognosen, däremot ska det vara 10-11 grader ute och ganska hög luftfuktighet(75-80%).

Kan det bli något problem med kondensering eller något annat? Ska man undvika solljus helt och att vara ute med den så lite som möjligt? Förra gången stod jag ute ett tag(30-60 min) och höll på.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av The Colorful One:

Jag tänkte blåsa ur och göra rent min dator från damm imorgon. Gjorde det utomhus på balkongen i våras, och jag tänkte göra detsamma imorgon. Det ska inte regna enligt väderprognosen, däremot ska det vara 10-11 grader ute och ganska hög luftfuktighet(75-80%).

Kan det bli något problem med kondensering eller något annat? Ska man undvika solljus helt och att vara ute med den så lite som möjligt? Förra gången stod jag ute ett tag(30-60 min) och höll på.

Lär inte vara nån fara om du låter den bli rumsvarm innan du startar den.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Lär inte vara nån fara om du låter den bli rumsvarm innan du startar den.

Ok! Hur har man koll på det? Samma sak innan städningen efter avstängning?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av The Colorful One:

Ok! Hur har man koll på det? Samma sak innan städningen efter avstängning?

Typ låt datorn stå nån timme innan du startar den om du inte kan känna/mäta det.
Att ta ut en varm sak ger ingen kondens.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Kondens sätter sig på saker som är kallare än omgivande atmosfär.
Om du går ut när det är 10 grader med en rumstempererad dator kommer det inte kondensera nånting på den.

Permalänk
Skrivet av ririri:

Kondens sätter sig på saker som är kallare än omgivande atmosfär.
Om du går ut när det är 10 grader med en rumstempererad dator kommer det inte kondensera nånting på den.

Sant

Tänker mest på det omvända, om 10c > rumstemperatur skulle vara något problem?

Permalänk
Medlem

Undvik skyfall och hagel större än pingpongbollar så bör det gå bra

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Kör på bara, jag tar också ut min dator till balkongen och blåser rent med kompressor. Se bara till att hålla i fläktarna så dom inte spinner sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xSean145:

Kör på bara, jag tar också ut min dator till balkongen och blåser rent med kompressor. Se bara till att hålla i fläktarna så dom inte spinner sönder.

Som tysken säger angående fläkten: Du Spinnst...

Visa signatur

Att jaga Krokodil 🐊 med en känd profil gör att internetfakturan blir betald med Stil. 🏖

En dammsugare som Suger och inte är Sugen betyder bara att det är ett dåligt märke utan drag i - Ett felaktigt köp...😃

Storken Han Svävar i skyn ovanför: Storken Skiter På Orättvisor med Energi ⚡ och Ligger i: Det Hurrar, Det Hurrar, Det Hurrar vi för! 😃 😃 Absolutely Vodka. 😊 Det är träning som gör Susen! 🪿