Vinn nätagg från Seasonic

Uppgradering på Socket 1151 från i5 9400F?

Permalänk

Uppgradering på Socket 1151 från i5 9400F?

Tjenare
Jag har ju inte den nyaste moderkortet men den fungerar men tänkte se om ni kunde rekommdera vilken CPU jag kan uppgradera till?
idag kör jag med
Intel core I5-9400F

Rubrik redigerad enl. §3.1 // MOD
Permalänk
Hedersmedlem

9000-serien är det sista du kan köra på den socketen, så går inte att nå så väldigt mycket högre.
i7 9700K, i9 9900K etc. går ju, men kanske inte smakar så mycket som du hoppas på, speciellt inte om det är gaming som är tanken.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

9000-serien är det sista du kan köra på den socketen, så går inte att nå så väldigt mycket högre.
i7 9700K, i9 9900K etc. går ju, men kanske inte smakar så mycket som du hoppas på, speciellt inte om det är gaming som är tanken.

Dessa processorer är också ganska svåra att få tag på och inte så billiga som man tror typ 1000-2000 kr är väl inte super ovanligt för en 9900K.

Ifall man är ute efter ren gaming prestanda och återanvända sina RAM minnen så är nog faktiskt Ryzen 5 5600 plus ett billigt AM4 moderkort bättre och inte speciellt mycket dyrare på köpet får man PCI-e Gen 4

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Skrivet av Daemon:

okej. Jag är jävligt nöjd med datorn jag har i övrigt även om den har några år på nacken

Skrivet av Anders9110:

Dessa processorer är också ganska svåra att få tag på och inte så billiga som man tror typ 1000-2000 kr är väl inte super ovanligt för en 9900K.

Ifall man är ute efter ren gaming prestanda och återanvända sina RAM minnen så är nog faktiskt Ryzen 5 5600 plus ett billigt AM4 moderkort bättre och inte speciellt mycket dyrare på köpet får man PCI-e Gen 4

Kan tänka mig att det är lite dyrare och svåra och få tag på. kanske mer värt att bygga en nyare dator men så mycket pengar kanske man inte har på en dator som är bra delar XD men kanske vinner miljoner snart haha