Vinn nätagg från Seasonic

Funkar det att skapa bootbar Sata-SSD/HDD som installations media for Windows?

Permalänk
Medlem

Funkar det att skapa bootbar Sata-SSD/HDD som installations media for Windows?

Det är lite krisigt här, mitt 14 år gamla USB 2.0 minne har stött på problem och genomsöks och repareras. Och jag har använt den i 14 år som del av när jag installerar Windows via.

Och jag äger ingen annan, men då fick jag up tanken om.. jag kan skapa Windows installations media via Sata SSDer eller hårddiskar, går det?

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 2080 Gaming OC

Nintendo Switch | PlayStation 5 +PS4 Pro | Xbox Series X + One X
Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Löst*

USB minnet är reparerat så nu kan jag använda den igen.

Visa signatur

Fractal Design Pop XL Air RGB | ASRock Z690 Taichi | i5-12600k | Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 | Gigabyte RTX 2080 Gaming OC

Nintendo Switch | PlayStation 5 +PS4 Pro | Xbox Series X + One X
Min FZ Profil

Permalänk
Skrivet av SVclocker:

Det är lite krisigt här, mitt 14 år gamla USB 2.0 minne har stött på problem och genomsöks och repareras. Och jag har använt den i 14 år som del av när jag installerar Windows via.

Och jag äger ingen annan, men då fick jag up tanken om.. jag kan skapa Windows installations media via Sata SSDer eller hårddiskar, går det?

du kan om du vill t.om. ha en liten fat32 partition på ~16GB på en av dina interna diskar och lägga installationsmedia på om du vill det måste inte promt vara ett usbminne går med i princip vad som hälst som kan ha partitionen formaterad i fat32 format (tror exfat funkar också men osäker).

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows