Enormt FPS-tapp i samband med alt + tab.
Hej!
Nu har jag (i olika omgångar) felsökt på egen hand, men tyvärr inte nått någon framgång. Mitt tålamod är nu slut och för att inte datorn ska åka från balkongen vänder jag mig nu till er experter.
Jag är inte speciellt kunnig inom det här området så jag har lite svårt att formulera mig, men jag ska göra mitt bästa. Jag spelar gärna mina spel i Windowed fullscreen-mode, så att jag enkelt kan tabba ur när jag av olika anledningar behöver det. Jag länkar två bilder för att visa hur det ser ut. Det här har aldrig tidigare varit något problem, men när jag köpte en ny dator för lite över ett år sedan så uppstod problemet direkt. Problemet jag pratar om är att så fort jag tabbar ur så sänker datorn av någon anledningen FPSen i spelet som går i bakgrunden från några hundra FPS till 21 FPS. Lagg, eller stuttering som det kanske egentligen heter, gör mig vansinnig och jag vill därför fixa detta problem. Jag har dock ingen aning om hur jag ska göra. Jag antar att det är någon typ av inställning någonstans, men jag vet inte vad eller var.
Jag bifogar två bilder samt en film för att visa det jag försöker förklara. Observera FPS längst upp i det vänstra hörnet.
Min dator ser ut som nedan:
Min föregående dator, som inte hade dessa problem, ser ut som nedan:
Intel Core i7-2700k CPU 3,50 GHz.
AMD Radeon R9 200 series (tror det var 270 jag hade).
RAM 16 GB.
Intel 6 Series C200.
Hybriddisk på 750 gb.
Skärmen jag spelar på är en Odyssey G80SD 32" 240 Hz.
(Ja, jag tycker fortfarande HOTS är roligt)
Med vänlig hälsning
Grodkungen