Permalänk

Problem efter nyinstallerad disk

Hej!
Hade slut på lagringsutrymme så därför installerade jag en ny SSD disk. Innan jag installerade disken hade jag problem med att jag fick upp felmeddelanden för felaktig minnesavbildning för en rad program. Nu har jag både aktiverat den nya disken och allokerat den samt fört över lite filer för att fria upp minne på NVME minnet. Får fortfarande felmemdelanden för felaktig minnesavbildning efteråt samt att när jag försöker uppdatera min windows så vägrar den ladda ner mer än 7% av uppdateringen. Har någon en idé på vad jag skulle kunna göra?

Mvh,
Rasmus

Permalänk
Medlem

Vad menar du med "minnesavbildningen"? Kan du skriva ut det exakta felmeddelandet eller ta en screenshot? "Minne" när det gäller datorer syftar ju normalt på RAM, inte lagring.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | Nvidia RTX 4090 FE | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Låter som du har problem med korrrupt OS, antar det är windows så försök reparera enligt länk här, om det inte fungerar så får du installera om OS.

https://learn.microsoft.com/sv-se/troubleshoot/windows-server...

Permalänk
Skrivet av blunden:

Vad menar du med "minnesavbildningen"? Kan du skriva ut det exakta felmeddelandet eller ta en screenshot? "Minne" när det gäller datorer syftar ju normalt på RAM, inte lagring.

Såhär ser det ut😁

Permalänk
Skrivet av Drally:

Låter som du har problem med korrrupt OS, antar det är windows så försök reparera enligt länk här, om det inte fungerar så får du installera om OS.

Ska testa och se om det går! Tack sålänge!

Permalänk
Medlem

Felet kommer från Realtek Audio Service. Testa att avinstallera drivrutinen för ljudkortet och installera om det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sumsar0325:

<Uppladdad bildlänk>

Såhär ser det ut😁

Jaha, ok. Ja, det där kan faktiskt handla om korrupta filer, även om jag inte helt skulle utesluta ditt RAM-minne ännu.

Vad säger SMART-datan för SSD:n ditt OS ligger på?

Men ja, testa förslagen i tråden pch återrapportera.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | Nvidia RTX 4090 FE | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Skrivet av Drally:

Skrivet av dlq84:

Felet kommer från Realtek Audio Service. Testa att avinstallera drivrutinen för ljudkortet och installera om det.

Skrivet av blunden:

Jaha, ok. Ja, det där kan faktiskt handla om korrupta filer, även om jag inte helt skulle utesluta ditt RAM-minne ännu.

Jag körde sfc /scannow i cmd och den fixade mina korrupta filer och nu verkar det funka som det ska. Tack så jättemycket för hjälpen allihopa!!!

Permalänk
Skrivet av Drally:

Trodde att problemet hade löst sig men det kom tillbaka efter att jag hade startat om datorn. Har testat att både reparera filer och installera om OS men ingen av det fungerade... Vet inte om det kanske kan vara ett trasigt NVME minne...

Permalänk
Skrivet av blunden:

Trodde att problemet hade löst sig men nu är det tillbaka igen... På alla fel som dyker upp står exakt samma filsökväg. Har testat att ominstallera OS men det fungerade ej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sumsar0325:

Trodde att problemet hade löst sig men nu är det tillbaka igen... På alla fel som dyker upp står exakt samma filsökväg. Har testat att ominstallera OS men det fungerade ej.

Svara gärna på min fråga. Jag ställde den av en anledning.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kan ju vara disken som ger upp, SMART-datan som blunden efterfrågar kan ge svaret.