Hej på er!
Jag äger idag en Microsoft Surface Pro 5 (2017) med i5 och 4gb ram + tillbehör. Den införskaffades för studier och har verkligen tjänat mig väl under många år, men det är nu på senaste åren som den inte har använts särskilt mycket. Jag använder den mest i jobbet som en whiteboard (på denna skolan använder man dubbla små med stora skåp under, som inte fungerar bra för mig som är kort).
Ibland, men mer sällan nu använder jag den för att skriva texter. Ibland använde jag den för att rita på, men det har också minskat. Känns som att jag använder den enbart för möjligheten att skriva för hand på och spara digitalt, samtidigt projektera för elever... Och den är ju kapabel till mycket mer...
Det jag funderar på är om jag:
Ska uppgradera mig, eftersom denna börjar bli med åren och lite långsam ibland. Vilket är en anledning till att jag använder den mer sällan
Eller ska jag sälja den till någon som har mer användning av den och byta till exempelvis en surfplatta med penna och palm rejection, som jag då kan fortsätta använda i min undervisning.
Eller ska jag behålla den?
Jag vet inte själv exakt vad jag vill, så hade gärna velat veta vad ni hade gjort och kanske få tips om vilka enheter man skulle eventuellt byta till.
Tack på förhand!