Anmäl dig till Roborock Challenge!

Phoronix-test-suite universe funkar inte

Permalänk

Phoronix-test-suite universe funkar inte

Problem 1: Problem hemsidan och nedladdning

Det verkar vara problem med hemsidan för www.phoronix-test-suite.com. Den laddar knappt hos mig, men när den gjorde det så fanns det på Download-sidan ingenting att ladda ner.

Problem 2: "Invalid Argument: Universe"

Jag laddade ner programmet via Github-sidan istället. Men då nästa problem; jag försöker köra
[code=""] phoronix-test-suite benchmark universe [/code]

... (genom dess egna terminalfönster) - vilket ska köra alla dess tester, men då får jag "Invalid Argument: universe".
Och när jag kör "list-available-suites" så finns inte universe med där, men diverse guider på nätet, inkl. dokumentationen för programmet, säger att det är så man kör en runda med alla tester.

Mål: köra ett fullt test-program för att jämföra före och efter uppgradering av komponenter.
Hur gör man?

OS: Linux Mint Cinnamon - senaste, uppdaterat. Fedora KDE - senaste, uppdaterat - ej ännu provat.

PS. Varför funkar inte [code] för att göra en ruta med kod inuti en definitionslista i denna tråden? Jag använder avslutande [/code]. Kollade BB-kod, men nämns inget där om huruvida det ska fungera.

Permalänk
Medlem

https://github.com/phoronix-test-suite/phoronix-test-suite/bl...

Här har du manualen som beskriver hur programmet används. Att den säger "invalid argument" lär vara för att du antingen skriver kommandot på ett felaktigt sätt eller för att det inte finns något test som heter "universe". Det verkar finnas ett val som heter "list-available-suites" som kommer visa vad du har att välja på.

På din fråga om formattering har jag ingen aning.

Det fungerar bra för mig. I ditt första exempel kanske du ska strunta i att ha ="" med.