Skänkes: Ender 3 v2 plus tillbehör

Permalänk
Medlem

Skänkes: Ender 3 v2 plus tillbehör

Har uppgraderat till en annan skrivare och tänker att denna kan skänkas vidare.
Skänker helst till någon som har barn som kanske är intresserade av att lära/leka med 3d-skrivare.
Den har fungerat bra men kan ha lite problem med att den kloggar igen ibland (vilket den har just nu). Jag har inte gjort mycket underhållning de 4 åren jag har använt den så kan vara därför den strejkar lite.

Har inte rotat fram allt i mina gömmor än men två rullar petg, skrivaren och en del annat bland annat nozzles. Om någon är intresserad så kommer jag plocka ihop det jag har.

Skriv i tråden vid intresse och endast avhämtning gäller.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.

Permalänk

Hämtar gärna!

Visa signatur

1337

Permalänk

Kan komma direkt om inte T tar den

Permalänk
Medlem

Ställer mig på hopplös köplats 3 😀

Permalänk
Medlem

Ställer mig också på kö

Visa signatur

here we go!

Permalänk

Ställer mig i kö

Permalänk
Medlem

Fint TS, självklart ska din möjlighet till att skänka något möjliggöra att starta en låga eller intresse till någon annan.

Nu vet jag inte utan antar bara, men kikade igenom en profil av de som är villiga att ta den och det mesta jag ser är ”Tar den gärna” ”Tar den gärna mot frakt” etc etc och det får mig att tänka på vad jag brukar skriva när jag ger bort saker.

”Jag behåller rätten till att ge bort varan till vem jag vill, detta för att jag vill undvika att ge den till någon som faktiskt inte behöver eller har ett intresse för den/det utan bara vill ha det för dom tycker gratis är gott, och dom människorna är några av de jag tycker minst om.”

Och när jag skriver så tycker jag alltid att jag har lyckats få iväg mina saker på ett bra sätt, sist var det flytt och tillhörande frystömning och en herre som var ensamstående och då arbetslös fick allting efter att hans mor skrev ett inlägg till mig.

Nu är jag lite OT; men kanske testa även andra kanaler så som lokala facebookgrupper? 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av modular:

Fint TS, självklart ska din möjlighet till att skänka något möjliggöra att starta en låga eller intresse till någon annan.

Nu vet jag inte utan antar bara, men kikade igenom en profil av de som är villiga att ta den och det mesta jag ser är ”Tar den gärna” ”Tar den gärna mot frakt” etc etc och det får mig att tänka på vad jag brukar skriva när jag ger bort saker.

”Jag behåller rätten till att ge bort varan till vem jag vill, detta för att jag vill undvika att ge den till någon som faktiskt inte behöver eller har ett intresse för den/det utan bara vill ha det för dom tycker gratis är gott, och dom människorna är några av de jag tycker minst om.”

Och när jag skriver så tycker jag alltid att jag har lyckats få iväg mina saker på ett bra sätt, sist var det flytt och tillhörande frystömning och en herre som var ensamstående och då arbetslös fick allting efter att hans mor skrev ett inlägg till mig.

Nu är jag lite OT; men kanske testa även andra kanaler så som lokala facebookgrupper? 😊

Hej,

Det är bra att du skriver. Jag har valt att inte skriva något angående "Skänker till vem jag vill mm" för att den kommer att doneras när det känns bra. Man kan ju se vad folk har skrivit i för trådar på Sweclockers och har redan varit inne och dömt ut de som uppenbarligen skriver i alla skänkes trådar.

Just nu är den inte uppe någon annanstans vet inte om den kommer bli det heller. Kommer vara samma problem på andra forum eller sociala medier ifall man lägger upp som skänkes.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av modular:

Bra skriven! En del gamar verkar ha notiser på så de hinner först in på varenda skänkesannons, och förmodligen med avsikten att sälja vidare på Blocket eller marketplace osv.
Att dessutom skriva "kan ta den" och få det att låta som man offrar sig..... pinsamt.

Sedan finns det några som bygger ihop datorer och skänker till välgörenhet här också, men det är nog en minoritet tyvärr.

Hoppas skrivaren hamnar på ett bra ställe, fint gest av TS i alla fall 🥰

Permalänk
Medlem
Skrivet av livsnjutaren:

Hej,

Det är bra att du skriver. Jag har valt att inte skriva något angående "Skänker till vem jag vill mm" för att den kommer att doneras när det känns bra. Man kan ju se vad folk har skrivit i för trådar på Sweclockers och har redan varit inne och dömt ut de som uppenbarligen skriver i alla skänkes trådar.

Just nu är den inte uppe någon annanstans vet inte om den kommer bli det heller. Kommer vara samma problem på andra forum eller sociala medier ifall man lägger upp som skänkes.

Tycker detta är riktigt bra samt skönt att du är tydlig!

Är själv intresserad då jag vill ha något att lära mig lite mer med då min nuvarande t1 pro bara är att köra på och inget som direkt går att modifiera/uppgradera mer än inställningar i slicern/kalibrering.

Men hoppas du hittar någon som känns bra för din del

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Nu är det kanske för sent för ställa sig i kö. Men om du vill skänka den till en Student förening i Karlstad universitet som fokuserar på att ge alla studenter i uni en chans att använda universitetets egna Verkstad för hobby/lärning syfte hör gärna av dig.

Vi är meckau, meckau.se

Mvh
Vice ordförande

Permalänk
Medlem
Skrivet av whitenuke:

Nu är det kanske för sent för ställa sig i kö. Men om du vill skänka den till en Student förening i Karlstad universitet som fokuserar på att ge alla studenter i uni en chans att använda universitetets egna Verkstad för hobby/lärning syfte hör gärna av dig.

Vi är meckau, meckau.se

Mvh
Vice ordförande

Tack för att du skriver, det är helt klart ett bra alternativ. Enda som sådant fall behöver ordnas är någon som plockar upp den som ska till Karlstad.

//Stefan

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av livsnjutaren:

Tack för att du skriver, det är helt klart ett bra alternativ. Enda som sådant fall behöver ordnas är någon som plockar upp den som ska till Karlstad.

//Stefan

Det fixar Föreningen lätt

Permalänk

Jag skriver på skänkesannonser då jag är student, jag ber ödmjukast om ursäkt ifall det trampar någon på tårna, men jag hade inte skrivit på dessa annonser ifall jag haft råd att köpa sakerna själv.

Önskar er alla medlemmar på swec en fantastisk sommar!
Ha det bäst!

Visa signatur

1337

Permalänk
Medlem

Köar om den fortfarande finns kvar.
Har två grabbar 7 och 9 år som länge har velat ha en 3d-skrivare, så den blir till dom isåfall. Vi kan hämta på plats.

Visa signatur

CPU: i5-2500K 4,5Ghz Kylning: Corsair H100 RAM: Corsair Vengeance 16GB 1600MHz GPU: GeForce GTX 660 TOP SLI Moderkort: ASUS P8Z68-V PRO Nätaggregat: Corsair AX 750W Lagring: 2TB SSD: Samsung 840 Pro 256GB + Corsair Force GT 120GB Chassi: Corsair Carbide 500R

Permalänk
Medlem

Om den finns kvar och kan skickas, så vore detta kul. alltid velat testa 3d skrivare.
Kanske kunde vara något, typ skriva ut pokemons till döttrarna eller reservdelar till deras andra leksaker.

förstår dock ifall det är otroligt arbete med att skicka den. men lämnar intresse iaf.

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem

Har kommit fram till att jag gillade iden med att skänka den till en förening så @whitenuke jag kontaktar dig via PM.

Ni andra som har skrivit tackar jag för intresse och hoppas att ni hittar in i 3d print på ett eller annat sätt i framtiden

//Stefan

Visa signatur