Skrivet av whitelight:
Jag vet hur jag kommer in i inställningarna med knappen du beskriver. Jag tänker mer om hdmi kopplingen mellan förstärkare och tv via eArc kopplingen som ju i ovan nämnda schema ska skicka ljud från TV till förstärkare kan användas åt andra hållet för att visa bilden på förstärkarens ”setup” på tv-skärmen. Är det det du menar funkar genom att trycka på knappen setup?
Sorry, missuppfattade dig fel.
Setup knappen för min del är att jag kommer åt inställningarna för bl.a: Video, Ljud, Ingångar, Högtalare, Nätverk, Allmänt, Inställningsguide.
I "Inställningsguiden" har jag bland annat dessa val:
Starta konfiguring (auto)
Konfigurening av TV ljud ( manuell).
Jag tror inte du har denna guide på din Denon?
Jag kommer inte ihåg om jag hade denna guide på min gamla Marantz NR 1117 (ca 2020 årsmodell).
Den var en lite enklare slim 7.2 reciever.
C50:an är 9.4.
Jag har en 4K Chromecast Google TV inkopplad i min TV:s HDMI port 3 å får ljudet genom hemmabio förstärkaren.
Jag "hoppar" till HDMI portarna med TV:ns fjärr (får trycka på "Home knappen" får bl.a upp appar + enheter (där alla 4 HDMI portar visas).
Jag har ställt in att ATV:n har start prio 1 i förstärkaren, så när jag trycker på Start/Strömknappen på ATV:ns fjärr startar TV, ATV å Förstärkaren samtidigt (HDMI CEC, Consumer Eletronics Control). Detta måste vara aktiverat på alla inkopplade enheter för att funka. Kan även höja/sänka volymen på förstärkaren, navigera i menyerna på ATV:n, starta appar i ATV:n/Chromecast Google TV:n
Funkar inte med Optisk kabel.
Glömde skriva detta innan:
I min TV:s "Ljudmeny" - "Val av högtalare" har jag "Hemmabio" .
I "HDMI Ljudformat" = Passthrough.
EDIT: Om jag går in på förstärkarens "Ingångar" - "Ingångs tilldelning" kan jag se TV Audio - Inputmode = eARC.
I "Video/Utgångsinställningar" - "HDMI Videoutgång" = "Skärm 1".
ARC = Audio Return Channel.
Skickar ljudet "tillbaka" t.ex till Hemmabio reviecver/förstärkare.
eARC = enchanced Audio Return Channel.