Permalänk
Medlem

Vad för codec ..

Behövs det till mpeg ? jag menar.. jag hade för mig att windowsmedia player klarade det

jag har divx och xvid det är våran semester film fast den funkar bara på min polares dator men inte min

Hjälp uppskattat!

Permalänk

tror det är för att mediaspelaren behöver nån uppdatering eller nåt

Visa signatur

Compaq,2.0 GHZ,512 DDR RAM, Pentium4, XP HoMe

Permalänk
Medlem

installera ffdshow och se om det blir bättre.

Permalänk
Medlem

jag har uppdaterat media och installerat ffd show. nu fick filerna windowmedia ikonen men det kommer bara ljud nu :[ nån som har ngt mer tips ? för att få fram bild ?

Permalänk
Medlem

www.k-lite.tk och ladda hem deras codec pack.. det är grymt bra..
även media player classic (mpc) som finns på sf.net är grymt

Visa signatur

~ When there's no more room in hell, the dead will walk the earth. ~

Permalänk
Medlem

tankade nått jag hittade i faq'n som jag inte märkte förut det funkade. Konstigt att det inte funkade med nimas codec pack eller vad det heter :}

Permalänk
Medlem

kör den här spelaren så kan man glömma allt vad codec heter! den är dessutom gratis!
http://www.videolan.org/vlc/download-windows.html

Visa signatur

[Clear-Host]

Permalänk
Medlem

http://download.pchome.de/list.php?CID=36

ACE Mega CoDecS Pack v5.93

Codecs så det räcker och blir över, välj minimal installation om du inte vill ha en massa extra hjälp program installerade också.
Fungerar det inte med detta codecpak så är det inte ett codec problem du har!

Permalänk
Medlem

Man ska absolut inte lägga in ett codec pack, då går allting åt skogen.

Videolan eller media player classic rekommenderar jag varmt dock.

Den "mpeg" som du behövde codec för var troligen en MPEG-2 fil, vilka man kan spela upp i powerdvd eller liknande, det finns även codecs, men det e lättare med powerdvd.

Visa signatur

Specs: Fräsig dator

Permalänk
Inaktiv

lånar tråden lite...

finns det nån patch till win media player 9 så man kan se filmer som enbart går att se med Windvd ivanliga fall.. e less på att vara tvungen att öppna windvd bara för att kolla på vissa filmer..

Permalänk
Medlem

hörru Kr, vad e de för något?
Inget codec-pack, vill du man ska sitta och prova sig fram bland hundratals olika codec och hoppas att det inte blir konflikter?

Ace har en "scrubber" som rensar alla gamla codec på datorn innan installation för att undvika konflikter och dom som är i fungerar ihop.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr
Man ska absolut inte lägga in ett codec pack, då går allting åt skogen.

Precis, FFDSHOW tar det mesta...sedan kan man även behöva separat AC3, samt OggVorbis tror jag, då kan man se det mesta (tro mig) och helt utan att behöva skräpiga, problemalstrande, ibland spywarebehäftade codecpacks

Permalänk
Medlem

ladda ner gspot och kolla vad filmen har exakt för codec

Permalänk
Permalänk
Medlem

Man behöver oftast bara ffdshow (xvid / divx), ac3, ogg, o ngn form av mpeg2 codec.

Det andra bara förstör. gspot rekommenderas även, mkt bra program.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Kr vem har Ace förstört för???

Säger bara PowerDVD och Ace codecpack sen klarar man allt!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erik_x
Kr vem har Ace förstört för???

Säger bara PowerDVD och Ace codecpack sen klarar man allt!

Säger bara VLC och css och dvd meny modulen så klarar allt.

Visa signatur

"My side, your side! My side, your side! My side, your side! My side, your side! My side, your side! My side, your side!"

Permalänk
Medlem

alla codec pack förstör. "paketlösningar" fungerar helt enkelt inte

Visa signatur

Permalänk

du kan jue alltid ta ner Gspot o kolla vad för codec du saknar och sedan är det bara och tanka ner dom saknade codec´s du behöver....

Permalänk
Medlem

Jag lyckas inte installera ACE Pack 5.93. Jag har laddat hem en 50MB fil och väljer Player. Installationen stannar vid halva enligt progressbaren och låser hela datorn.

Visa signatur

Jag skulle hellre ha en AMIGA...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fetaost
Jag lyckas inte installera ACE Pack 5.93. Jag har laddat hem en 50MB fil och väljer Player. Installationen stannar vid halva enligt progressbaren och låser hela datorn.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr
alla codec pack förstör. "paketlösningar" fungerar helt enkelt inte

Du ska inte, aldrig, och under inga omständigheter installera hela codecpacks. installera den codec du behöver, och låt resten vara tills du ev upptäcker att du behöver nån ny.

Hittade en mycket bra liten konfigurera-din-dator-för-filmspelnings-guide här. Läs den, och ni skall finna inre frid. http://www.inmatrix.com/articles/mediasetup.shtml

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem

Hur vet man vilket codec man behöver då? Och var man får tag på det? Det påstås att ACE pack har en "scrubber" som tar bort gamla codecs. Finns det någon fristående sådan?

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fetaost
Hur vet man vilket codec man behöver då? Och var man får tag på det? Det påstås att ACE pack har en "scrubber" som tar bort gamla codecs. Finns det någon fristående sådan?

g-spot funkar bra för det första.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem

Jag ominstallerade Windows och har lärt min läxa. Nu har jag bara installerat ffdshow och det har funkat bra hittills.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
http://www.inmatrix.com/articles/mediasetup.shtml

Den känns bekant...

Permalänk
Medlem

En kompis fick hem dokumentären "Super Size" förut idag, men när vi skulle kolla på den funka den inte? Testade i flera olika spelare alla stängde av sej automatisk utan Mediaspelaren, den var helt skum. Ljudet funkade ifall man inte spolade, men inte bilden. Om man spolade fick man fram ett felmeddelande men bilden funkade iaf så länge man inte tryckte på okey för då stängde progget av sej. Någon som har varit med om detta?

Tror inte att det är ett codec problem, men verkar inte vara fel på filen heller eftersom både ljudet och bilden fungerar fast inte samtidigt

EDIT: Fix

Visa signatur

"Konsten att kunna flyga är att slänga sej mot marken ... och missa"

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M@rqZ
En kompis fick hem dokumentären "Super Size" förut idag, men när vi skulle kolla på den funka den inte? Testade i flera olika spelare alla stängde av sej automatisk utan Mediaspelaren, den var helt skum. Ljudet funkade ifall man inte spolade, men inte bilden. Om man spolade fick man fram ett felmeddelande men bilden funkade iaf så länge man inte tryckte på okey för då stängde progget av sej. Någon som har varit med om detta?

Tror inte att det är ett codec problem, men verkar inte vara fel på filen heller eftersom både ljudet och bilden fungerar fast inte samtidigt

EDIT: Fix

dvd-codecs kan vara lite knöliga att få rätt. prova en spelare med inbyggt stöd istället, såsom media player classic, powerdvd, video lan client, mplayer och.. det är de jag har i huvudet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
dvd-codecs kan vara lite knöliga att få rätt. prova en spelare med inbyggt stöd istället, såsom media player classic, powerdvd, video lan client, mplayer och.. det är de jag har i huvudet.

Funkade ändå inte Måste vara något fel på filerna. Testade iofs bara i PowerDVD, men ska ladda hem VLC och testa där.
Tack ändå

Visa signatur

"Konsten att kunna flyga är att slänga sej mot marken ... och missa"