Erfarenhet av www.mycom.se

Permalänk
Medlem

Erfarenhet av www.mycom.se

Måste berätta om denna "konstiga" internetbutik (min erfarenhet)

Jag beställde ett grafikkort förra måndagen. Då fanns grafikkortet i lager, men jag fick inte aktiveringen av kontot förrän onsdagen. Beställningen gällde vist från den dagen??? Kortet var slut då men kom in igen på torsdagen. Men på lördagen står det att den är slut igen och inget har skickats till mig.. I morse så skrev jag ett brev till dom och undrar när den kommer....efteråt tänkte jag att jag ringer istället. Nej inget kort har skickats till mig sa dom så jag avbeställer det och beställer från jmedata istället.. Då får jag svar på mailet jag skickade på morgonen.. "Ditt kort har skickats i tordags"...

Ja ha ringde igen till mycom (ville ju inte ha två grafikkort) står i telefon kö i över en timme....att man orkar... han säger att jo det står här att kortet är skickat till dig 20:13 den 28 och det är på väg...kan jag få kollinumret da och han var borta i 10 minuter. Oj jag är lite vimsig säger han det har inte skickats ändå....

Var fick han uppgifterna att den har skickats kl 20:13 ???

Är det bara jag som har otur denna gång eller är dom mysko..

Aldrig mer mycom för mig

Permalänk
Medlem

Det är en snubbe som jobbar där som är rätt vimsig, de övriga verkar ha bra koll!

Visa signatur

Linux is like living in a teepee. No Windows, no Gates, Apache in house.

Permalänk

De flesta som handlar av Mycom gör det nog i butiken... Tror inte de har särskilt stor försäljning via internet men vad vet jag.

Det här är inget försvar av Mycom men kan vara intressant att veta.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk

Jag har bara handlat i butiken. Det gick väl rätt bra.

Visa signatur

-det finns ingen ödets och himmelens lag, det finns ingen slumpens cynism, människor lider vareviga dag, de lider av kapitalism
-Vilken otursmango, den låg som oskyldig, så tog hon fram flera

Permalänk
Medlem

brukar köpa alt hämta över disk hos mycom. funkar prima, men deras lagerstatus online är ett jäkla mysterium.

Visa signatur

//anno

Permalänk
Gäst

Över disk fungerar bra, men gossarna på mycom har inte lärt sig vad service är för något.

Sen om något skulle paja så är det snabbare att gå via tillverkare.

Permalänk
Medlem

Har bara handlat i butiken, och har väll egentligen inget negativt att säga förutom att det måste vara den långsammaste butiken i stan. Tar typ 10min för varje kund även om de inte frågar något särskilt. De kanske har lagret i ett annat hus eller något för det kan ta dem rätt lång tid att hämta varan man ska ha. Men annars tycker jag att de är bra.

Visa signatur

I ask them why they never shower, and the usual response is something along the lines of "showering is like rebooting" and "I do n't want to lose my uptime."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av calle77
Har bara handlat i butiken, och har väll egentligen inget negativt att säga förutom att det måste vara den långsammaste butiken i stan. Tar typ 10min för varje kund även om de inte frågar något särskilt. De kanske har lagret i ett annat hus eller något för det kan ta dem rätt lång tid att hämta varan man ska ha. Men annars tycker jag att de är bra.

håller med, fy fan va seeg affär, tog ju hundra år innan det var ens egen tur, dom borde ha nån form av snabbkassa

Permalänk

Re: Erfarenhet av www.mycom.se

Citat:

Ursprungligen inskrivet av astro
Måste berätta om denna "konstiga" internetbutik (min erfarenhet)

Jag beställde ett grafikkort förra måndagen. Då fanns grafikkortet i lager, men jag fick inte aktiveringen av kontot förrän onsdagen. Beställningen gällde vist från den dagen??? Kortet var slut då men kom in igen på torsdagen. Men på lördagen står det att den är slut igen och inget har skickats till mig.. I morse så skrev jag ett brev till dom och undrar när den kommer....efteråt tänkte jag att jag ringer istället. Nej inget kort har skickats till mig sa dom så jag avbeställer det och beställer från jmedata istället.. Då får jag svar på mailet jag skickade på morgonen.. "Ditt kort har skickats i tordags"...

Ja ha ringde igen till mycom (ville ju inte ha två grafikkort) står i telefon kö i över en timme....att man orkar... han säger att jo det står här att kortet är skickat till dig 20:13 den 28 och det är på väg...kan jag få kollinumret da och han var borta i 10 minuter. Oj jag är lite vimsig säger han det har inte skickats ändå....

Var fick han uppgifterna att den har skickats kl 20:13 ???

Är det bara jag som har otur denna gång eller är dom mysko..

Aldrig mer mycom för mig

Exakt samma sak hände(r) mig.
På mitt personliga konto på hemsidan står det "Väntar på inleverans" Trots att korten kommit in och tagit slut 2 ggr.
Känns jävligt struligt!

Permalänk
Avstängd

Den kontakten jag har haft har varit smärtfri. Dom är trevliga och hjälpsamma i butiken också.

Visa signatur

º The United States is a nation of laws: badly written and randomly enforced. - Frank Zappa
º Go veggie!
º www : @

Permalänk
Hedersmedlem

De ignorerade att jag angav annan leveransadress i somras, trots att jag dessutom mailade och påpekade det (och fick bekräftande svar). Detta gjorde att jag fick vänta en jävla massa veckor innan paketet hittat rätt. Lite oproffsigt får man väl säga...

Visa signatur

42

Permalänk
Medlem

Klipper in mitt inlägg från tråden "Beställningen inne på sin 4:e vecka."

......Jag var intresserad av följande produkter: Radoen 9800, Compucase silent, Seagate SATA och Zalman passiv kylare för graffet. Letade runt på alla butiker och valde slutligen mycom eftersom dom hade alla produkter i lager och för en gångs skull var billigast på dessa. Allt var frid och fröjd till statusen ändrades till "Väntar på packning". Produkterna har tagit slut i lager och min order har varit oförändrad. Grafikkortet är tydligen den vara som tar längst tid, 2003-09-10. Det är inte alltid butikerna har lagerstatusen up to date.

Permalänk

Jag är mycket nöjd med Mycom.