Permalänk
Medlem

MS Paint

Hur kan jag öppna jpg/jpeg bilder med paint och även spara bilder som jpg/jpeg?? jag kunde göra det innan jag ominstallerade!,

Edit: när jag ändå skriver här.... hur får man bort klick ljudet i explorer varje gång man klickar på en länk, jag skrev en tråd om detta förut men ja hittar inte den!!

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Avstängd

Re: MS Paint

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Edit: när jag ändå skriver här.... hur får man bort klick ljudet i explorer varje gång man klickar på en länk, jag skrev en tråd om detta förut men ja hittar inte den!!

Start -> Settings -> Control panel -> Sounds and multimedia -> välj schemat "No sounds".

Permalänk
Medlem

Tackar nu funkar 1 mer funktion

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Du kan ju öppna .jpg filer med Paint som det är men funktionen att spara i .jpg med Paint fick iallafall jag när jag installerade Office-paketet.
Vet inte hur man löser det på något annat sätt.
Om du vill öppna jpeg bilder med Paint så högerklickar du på bilden och väljer Open With
Om inte Paint finns med där så väljer du Choose Program... och sedan väljer du Paint.

Visa signatur

Its not the fart that kills, its the smell....
(Det är inte farten som dödar, det är smällen....)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alibabba
Du kan ju öppna .jpg filer med Paint som det är men funktionen att spara i .jpg med Paint fick iallafall jag när jag installerade Office-paketet.
Vet inte hur man löser det på något annat sätt.
Om du vill öppna jpeg bilder med Paint så högerklickar du på bilden och väljer Open With
Om inte Paint finns med där så väljer du Choose Program... och sedan väljer du Paint.

har försökt det men den vägrar den säger

Cannot read this file.
This is not a valid bitmap file, or its not currently supported
får ta och installera office paketet!, måste jag installera hela paketet eller räker det med att jag installerar typ word, exel eller nåt annat enstaka programm??

Visa signatur