Permalänk
Medlem

Daemon Tools

Hur gör man av en cd-skiva så man får en såndadär filer man kan öppna med Daemon Tools? .cue och .bin....

Visa signatur

AMD XP3000+ 400MHz FSB :: Asus A7N8X2.0 :: ATI Radeon 9600 Pro All-In-Wonder :: 160Gb WD 7200RPM 80Gb Maxtor 7200RPM :: DVD/R/RW

Permalänk

Man kan använda lite olika program. Tex Clone-CD eller Alcohol 120%

Visa signatur

"Men bomfullisjutton knallfullirutton skuttom duttom oj fullisjutton!
Ja bomfullikatten ingen får fatt den,skutt den skratten hopp i rabbaten." -Refrägen till Alfons-Visan

Permalänk
Hedersmedlem

DDump fungerar också bra.

Permalänk
Medlem

CDR-Win är väldigt bra.

Permalänk
Medlem

WinISO finns också.

Permalänk

Nero, "bränn" till disk så blir det en image har jag för mig.

Visa signatur

Dator: Snabb som blixten.
Skärm: Asus G-sync 27"
Svart skrivbord med repor.

Permalänk
Medlem

daemon tools fungerar bra

Visa signatur

Dator: CPU @ 1 600 000 000 000 000 000 000 pHz övrigt fina komponenter

Permalänk

Kan man göra ISO:s i Daemon-Tools? Det visste inte jag. Hur gör man då?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Njae - vi tar det här från början.

Daemontools används för att montera/ladda en .iso, .bin mfl. filer. Du pekar alltså ut en sådan fil åt DaemonTools, DT - då kommer Windows att uppleva den laddade .iso som en virtuell DVD/CD enhet.

Är du med på det?

OK!

Med tex. CloneCD kan du kopiera mellan olika CD-enheter oavsett om dessa är fysiska eller virtuella.

Bingo!

Nu inser du styrkan med DT, gå bara in i CloneCD och där kan du peka ut den i DT monterade .iso som den "skiva" du vill kopiera från, sedan pekar du ut din brännare dit kopian skall brännas.

Lätt som en plätt.

Permalänk

- tänk på att inte montera piratkopior nu...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag gör backuper på mina spel med hjälp av Blindwrite och sen mountar jag dom i DaemonToolz.... funkar klockers och jag kan lugnt lägga skivorna åt sidan. Det enda spelet som jag haft problem med är mitt nyinköpta "Temple of elemental evil" som bara vägra starta. Det går utmärkt att installera dock...

/Pelle

Visa signatur

- King Arthurs companion, Kei possesses a spear so sharp that it can draw blood from the wind...

Permalänk
Medlem

ma kör ju absolut inga piratkopior med deamon tools man rippar ju sina egna spel för att slippa ta med sig skivorn till stor lan och kanske bli av med dem där

Visa signatur

Valkommitens ordförande går till dikatorn och säger vi har en bra och en dålig nyhet vilken vill du höra först?
-Den Bra -Du är president igen
-Så vad är den dåliga nyheten? -Ingen röstade på dig!
Om du vill veta hur det är att leva i en diktatur läs här https://charter97.org/en/news/