Permalänk
Medlem

Zalman zm80 problem..

Det hela började med att jag bytte ut standardfläkten på mitt "Geforce Ti4200 POV" till en Zalman ZM80C Heatpipe.
Nu när jag sitter i windows och surfar med winamp5.01 igång så börjar det brusa och hacka i låtarna när jag öppnar en ny sida eller bläddrar lite på nån sida.
Jag har testat att spela lite halflife men då gick allt som det skulle.
Är 100% säker att problemet har något att göra med grafikkortet eftersom problemen inte fanns före jag bytte ut fläkten.

Monteringsfel?

Bilder på kortet hittar ni här:
http://w1.911.telia.com/~u91109904/Files/ZM80/

EDIT: Kanske tråden hamnade i fel sektion.. Någon vänlig moderator kanske vill flytta den till Kylning/Överclockning

Visa signatur

Antec BQE, 2400+, 1024MB DDR, Nec2500
Samsung120gb,Nvidia6800LE

Permalänk
Medlem

vad har grafikkortet med ljudet att göra?, du kanske kom åt något när du tog ut och in grafikkortet från datorn...

Visa signatur

Debug! rough place. I'm out, leaving no trace...
: MSI K8N Neo2 Platinum 54G nForce3 Ultra : AMD 64 "winchester" 2Ghz : 2x512MB DDR400 Corsair : 2x120GB Maxtor : Dangerden MAZE4 blocks

Permalänk
Medlem

Hmm.. jag har ett epox 8rda med inbyggt ljudkort så jag vet inte om det kan ha störts nå av det?
Iaf är det inte bara ljudet som spökar utan allting hackar också... =/

Om jag hade kommit åt något när jag la tillbaka grafikkortet så borde ju inte ljudet vara perfekt när jag inte surfar.

Edit: kanske är det värmen från flänsen som orsakar problem med ljudet.. dom sitter iaf inte långt ifrån varandra...

http://w1.911.telia.com/~u91109904/Files/ZM80/ljudkort.jpg

Visa signatur

Permalänk
Medlem

saken som sitter på GPU sitter snett (för liten kontaktyta). Försök fästa allting så vinkeln mot grafikkorts ändarna är 90grader.

Permalänk
Medlem

Jag har fixat till den så att dom bildar 90grader nu men ljudproblemet fortsätter...

Ska se om jag har något löst ljudkort liggandes någonstans som jag kan trycka in och se om det hjälper.

Visa signatur

Permalänk

Jag hade exakt samma fel. scrollade jag på en sida så brusade det hela tiden i högtalarna. Just nu kör jag med orginalflänsen igen och det har försvunnit. Klarade inte av det, jävligt irreterande!

Permalänk
Medlem

mistar internet: hade du också ett inbyggt ljudkort?

Den lilla lådan där man stoppar in ljudkablarna sitter ca 2cm från Zalman-flänsarna så jag tror att det är det som är problemet... =/

Visa signatur

Permalänk

jepp, jag kör också på det inbyggda grafikkortet.