System failed! vid uppstart

Permalänk
Medlem

System failed! vid uppstart

hej!
Jag har presis reparerat xp på min dator!
nu efter jag satte på den så "säger" moderkortet:
"System failed" och något som jag fortfarande inte hört så bra vad "hon" säger men jag tror det är något med
"vva eller vga" jag är inte säker! Men iallefall om någon vet något om det här felet så svara gärna behöver den hjälp jag kan få!
Tack på förhand
mvh
mrhalse

Visa signatur

AMD 64 4400x2, Asus A8N vm, Gf 7800 gtx och hårddisken är på 400gb

Permalänk

Vad är det du har moddat?

Permalänk

Re: System failed! vid uppstart

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrhalse
hej!
Jag har presis reparerat xp på min dator!
nu efter jag satte på den så "säger" moderkortet:
"System failed" och något som jag fortfarande inte hört så bra vad "hon" säger men jag tror det är något med
"vva eller vga" jag är inte säker! Men iallefall om någon vet något om det här felet så svara gärna behöver den hjälp jag kan få!
Tack på förhand
mvh
mrhalse

Kan det vara "System failed - Vga card not present" eller något?

Låter hur som helst som om du inte skruvat ihop sakerna på rätt sätt! Skruva isär, skruva ihop. Gör om gör rätt

Visa signatur

Eating fords and shitting chevys since 1914

Permalänk
Medlem

*Flyttad*

Permalänk
Medlem

Re: Re: System failed! vid uppstart

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreadlock
Kan det vara "System failed - Vga card not present" eller något?

Låter hur som helst som om du inte skruvat ihop sakerna på rätt sätt! Skruva isär, skruva ihop. Gör om gör rätt

Jo det har ju funkat tidigare.... det var bara när jag fixa med xp allt sket sig!!!
jag har ju inte rört något annat! men det e klart mitt grfikkort sitter inte fast skruvat!
det gick inte att få fast det i mitt chassi! men jag ska prova plocka ur det och sätta idet!
hrm...
hoppas det funkar
tack

Visa signatur

Permalänk
Medlem

När kommer felmeddelandet? Precis när du startat datorn? Innan BIOS? Då har iallafall inte XP med saken att göra...

Att köra med komponenter som inte sitter fastskruvade är ganska korkat. Låt oss säga att en liten vibration i ditt hus gör så att ditt grafikkort får glappkontakt och på 1 mikrosekund hoppar tillbaka igen, då kan kortet få en "shock" och kortslutas och därmed gå sönder. Grafikkort, såsom minne och CPU:er är ganska känsliga för sånt pga. den höga tekniken.

Om du fortfarande har problem efter att du satt i grafikkortet och tagit ut det igen prova grafikkortet i en annan dator/prova ett annat grafikkort i "problemdatorn"

GL

Visa signatur

MCP and CCNA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ixion_
När kommer felmeddelandet? Precis när du startat datorn? Innan BIOS? Då har iallafall inte XP med saken att göra...

Att köra med komponenter som inte sitter fastskruvade är ganska korkat. Låt oss säga att en liten vibration i ditt hus gör så att ditt grafikkort får glappkontakt och på 1 mikrosekund hoppar tillbaka igen, då kan kortet få en "shock" och kortslutas och därmed gå sönder. Grafikkort, såsom minne och CPU:er är ganska känsliga för sånt pga. den höga tekniken.

Om du fortfarande har problem efter att du satt i grafikkortet och tagit ut det igen prova grafikkortet i en annan dator/prova ett annat grafikkort i "problemdatorn"

GL

hej
problemet är att det inte går att få fast kortet i chassit...
det är inte något "skruvsysten" utan att man setter fast det med hjälp av någon "arm"!
och grafikkortet är för "högt" så att det går inte att låsa armen.
så jag har bara tryckt fast det så det sitter ju lite löst...
ska tprova ta löst det och dra en "förlängnings skruv" och sätta fast det igen.
ska hålla tummarna iallefall...
mvh

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vad har du för grafikkort som inte går att skruva in?
Eller är chassit som är ultra skumt?

Permalänk
Medlem

har ett gf4 ti 4200 och chassit är nytt så det är inget som är fel!!!
men jag provade ta loss grafikkortet och sätta fast det igen så nu funkar det och nu har jag använt mig av en super skruv så nu sitter det fast!
tack för hjälpen!!!

Visa signatur