Motherboard Monitor 5

Permalänk
Medlem

Motherboard Monitor 5

Tjena jag har lite problem... har inte hunnit bli så insatt än på det här med hårdvara och temperaturer och så vidare.. då jag fann intresse för det först för två veckor sen... nu har jag kollat runt lite och fixat Motherboard monitor som sägs vara ett bra program (?)

Jag har installerat det och gått igenom en conf wizard där jag valde min moderbräda och så...
när jag öppnar programmet så står det att Case: -128C och CPU: 0C

Felkonfat med andra ord... hur ska jag gå tillväga för att få upp rätt temperaturer... pallar inte starta om och gå in i bios varje gång man ska se tempen... en annan grej: hur många sensorer finns det normalt i ett moderkort som kan känna temperaturen?

VORE JÄTTESCHYSST OM NI HJÄLPTE MIG då jag är en ganska vilsen liten man som gärna råkar välja nån inställning som får datorn att brinna upp (med andra ord får ni även ge mig lite tips om vad jag inte borde röra om jag inte är insatt i vad det handlar om.. innan jag testar ihjäl mig )

Visa signatur

checka avataren

Permalänk
Hedersmedlem

http://mbm.livewiredev.com/mobolist.html

^ vilka sensorer som är vad för just ditt moderkort ser du där.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

tackar tackar... inte för att det hjälpte mig vad jag frågade om men jag lyckades fixa det själv faktiskt överraskad...

så nu är allt som det ska bara.... bara det att jag inte fattar hur jag kan ha
case:23 och CPU:44

när varje gång jag gått in i biosen har den stått på 29 respektive 49...

sen fattar jag inte vart den tredje sensorn kommer in i bilden

Visa signatur

checka avataren

Permalänk
Medlem

hur fick du ditt mbm att fungera....jag kan inte se cpu temp överhuvud tagen där..

Permalänk
Medlem

hampe_n det finns en bra guide i HELP som jag inte hade utforskat innan jag skrev *fy mig?*

Visa signatur

checka avataren

Permalänk
Medlem

ok vilken help syftar du på?

Permalänk
Medlem

om du går in i start menyn.. sen program... sen MBM5... sen tar du MBM 5 HELP

där står det precis hur du ska konfa ditt lilla program

Visa signatur

checka avataren