Senaste build på XP SP2?

Permalänk
Medlem

Senaste build på XP SP2?

Som topic lyder:

Vilken är den senaste builden på Service Pack 2 till XP? Jag var på Technet Live i veckan och fick 2096 på skiva. Finns det nyare och vart hittar man nyheter om t.ex. buildarna?

Permalänk

2096 är iaf den som finns på microsofts webbplats.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Hedersmedlem

Är det så stabilt så man skall ladda hem?

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

On the 23rd of April 2004 Microsoft accidently granted a few beta testers access to various builds that are normally reserved for OEM testers. We can confirm that the build released bears the tag of 6.00.2900.2111 (xpsp.040409-1745).

Other builds that a select few testers were given access to were 2064/2082/2090/2108 and 2077. Microsoft were unavailable for comment regarding the slip up. So far we've not been able to establish anything new with 2111 but we're expecting RC2 to be released on May 12th with the RTM on June 23rd. Current internal builds are at 2117
--------------

Skulle inte våga installera en "omogen" servicepack annat än som test.

Backa upp först så du kan backa tillbaka efteråt.

Har inte letat fram var den finns för nedladdning eftersom jag inte har lust att gratis leta buggar åt M$.

Permalänk

varför hålla på med beta SP's? kör bara liveupdate så har du allt. SP's är väll bara en fil som man packat in alla viktiga liveupdate patchar i

Permalänk
Medlem

den sp2 jag har är på 273mb och innehåller mycket mer än bara liveupdate

tex firewall och popupblocker till IE mm mm

dessa saker finns inte i liveupdate

(betan fungerar mycket bra på min testmaskin, frånsett att den inte känner om Norton AV är uppdaterat eler inte)

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mymantheman
varför hålla på med beta SP's? kör bara liveupdate så har du allt. SP's är väll bara en fil som man packat in alla viktiga liveupdate patchar i

Liveupdate är väl ändå Nortons uppdateringsmekanism?
För Windows heter den Windowsupdate. Men iallafall, en SP behöver inte endast vara en samling av patchar. I fallet XP2 lägger den till flertalet uppgraderingar t.ex. ny version av IE, bättre inbyggd brandvägg, ökade säkerhetsfunktioner och lite annat smått och gott.

Visa signatur

Gör annat nu för tiden.

Permalänk
Medlem

Ehm.. Jag skulle vilja påstå att betan är såpass stabil att vem som helst kan köra den redan nu. Var på technet seminarium i förra veckan och nästan alla som jag pratade med där hade provat och var positivt inställda till SP2. Men är man rädd för att installera beta versioner så ska man såklart strunta i det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte-san
[B]Liveupdate är väl ändå Nortons uppdateringsmekanism?
För Windows heter den WindowsupdateB]

visst är det så, jag hakade på föregående skribent bara för att inte snurra till det mer i onödan

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/winxppro/maintai...

Tänkte slänga in SP2 rc1 nu, tänkte bara fråga; kommer det vara kompatibelt med SP2 final när det släpps? Annars verkar det givet att tanka det

EDIT: funkar det stabilt att köra SP2 rc1 på min WS och inget test system alltså?

Permalänk

Jag kör SP2 på min WS och har inte hittat några buggar på den tid jag kört (sen det släpptes). När FINAL kommer så avinstallerar du SP2 BETA och installerar FINAL, enkelt.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk

Jag kör xp-pro med integrerat sp2 funkar kanon för mig, sen så kör man bara Win update så blir det ännu bättre...

Visa signatur

Citera mig inte...
"Internet är bara en fluga"
-Ines Usman

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Magic Mikey
Jag kör xp-pro med integrerat sp2 funkar kanon för mig, sen så kör man bara Win update så blir det ännu bättre...

Uppdaterar Winupdate med sp2 installerat även ändringar som gjorts i nyare sp2 betor?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flammie
Uppdaterar Winupdate med sp2 installerat även ändringar som gjorts i nyare sp2 betor?

Ja det gör den, tanken är att du inte kommer att behöva avinstallera betan och tanka hem final version utan eventuella ändringar kommer dras hem med Windows Update.

Har förövrigt kört betan ett par veckor nu och den är kanon!

Permalänk
Medlem

Argh! Synd att man har ett svenskt Windows XP