Permalänk

Chip till Xbox

Hej!
Jag ska skaffa ett Xbox som jag endast ska spela original och brända spel på. Mest brända.. Backup..

Vilket chip räcker för mig? Gör inget att Xbox live inte funkar..
Divx, film m.m behöver jag inte heller..
Ett chip som klarar av brända spel felfritt helt enkelt..

Jag kan inte nåt om detta så säg vad du vet/tror

Visa signatur

Matte!

Permalänk
Medlem

Jag kör med Akira 2 chippen som kostar 200:- på www.chipper.se. Funkar klockrent. Jag har det enbart för att göra backup på mina originalskivor...

Visa signatur

 Mackintåsh: Intel i7-2600 (3.4 GHz) - Gigabyte Z68MX-UD2H-B3 - Gigabyte Radeon HD6870 - Corsair VengeanceLP (4*4 GB) - Corsair Force Series 3 120 GB - OCZ 500W PSU - Dlink DWA-556 (WLAN) - ST Lab F-261 FireWire PCI-E 1394a Card - Apple G5 Case - Apple Mac OS X

Permalänk
Medlem

Funkar det att kolla på film med akira-2 chippet?

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Norbius
Funkar det att kolla på film med akira-2 chippet?

Ja, chippet spelar nästan ingen roll, det är mjukvaran som du lägger in i xboxen efter som spelar roll

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem

Ja, det går också bra att kolla på backup:ade DVD-filmer som ligger på en DVD+R-skiva.

Visa signatur

 Mackintåsh: Intel i7-2600 (3.4 GHz) - Gigabyte Z68MX-UD2H-B3 - Gigabyte Radeon HD6870 - Corsair VengeanceLP (4*4 GB) - Corsair Force Series 3 120 GB - OCZ 500W PSU - Dlink DWA-556 (WLAN) - ST Lab F-261 FireWire PCI-E 1394a Card - Apple G5 Case - Apple Mac OS X

Permalänk

Okej. Så om jag slänger in akira-2 chipet funkar det då med backup:ade spel eller måste jag fixa nåt med mjukvaran eller gäller det bara film?
Hm kanske ska lämna in den istället....

Visa signatur

Matte!

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Du borde ta och läsa igenom reglerna igen, speciellt §7.

Visa signatur

Nämen hej!